Jaeger LeCoultre - Ommålad urtavla på tradera - Jaeger LeCoultre

Medlem
3. nov. 2012
Innlegg
55
Sted
Sundsvall Sverige
Varning!

Säljaren döljer medvetet att tavlan inte är original, och att den troligast är ommålad...

Se säljarens svar på mina frågor...

--------------------------------------------------------------------------------------------------
(jag) Renoverad eller Omålad urtavla? Det ser lite knepigt ut själva texten på urtavlan, och du skriver heller ingenting om original...

--------------------------------------------------------------------------------------------------
(säljaren) Jag kan tyvärr inte gå i god för att den är original, inte heller om den är ommålad.
Så om jag vore dig skulle jag utgå från att den är ommålad och värdera den utifrån det.


Jag har två stycken till och dem är till och med i ett bättre skick :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

(jag) Jättetrevliga dinkor du har där, men jag kan nästa garantera att detta INTE är original urtavla... Tänk på att köparna ser det som en mycket viktig information...
---------------------------------------------------------------------------------------------------

(säljaren) Det är som sagt svårt att säga utifrån en bild, men det är rimligt att tro att den är ommålad då urtavlan är i detta skick.


Men eftersom att jag inte kan säga bu eller bä, så är det bättre att köparen ställer frågan, frågar dem inte får jag tolka det som att det inte spelar någon roll. Det är som sagt svårt att ge svar på alla frågor i en annonstext.


Därför har jag som sagt inte skrivit något om urtavlan då jag faktiskt inte vet hur det är med den.

Länt till objektet: Jaeger LeCoultre Powermatic Automatic, 50-tal, Vintage ! på Tradera.
 
En seriøs selger skriver i salgsannonsen at skiven er en re-dial, men ofte er det slik at opplysningene er mangelfulle. Da må man bare spørre.