Selges Jaeger Lecoultre Futurematic

Medlem
10. jan. 2016
Sted
Nesbru
Jeg selger min Jaeger LeCoultre Futurematic. Dette er en veldig ettertraktet og sjelden klokke som ble produsert på 1950-tallet. Mitt eksemplar er produsert tidlig på 1950-tallet. Klokken har nettopp hatt full overhaling hos Oslo Ur-Service og kommer med ett års garanti. I sin tid var dette en klokke som revolusjonerte industrien med sitt design og tekniske spesifikasjoner. Klokken har krone på baksiden av uret som skyves ut for å stille tiden. På kronen står det, "Slide, do not lift". Klokken hadde også et veldig langt gangreserve på sin tid med hele 40 timer. Det var også det første armbåndsuret med gangreserveindikator. Mitt eksemplar er i usedvanlig god stand og har glossy svart skive. Klokken er 100% original, og alle lumedots er intakte unntatt en og en halv og med det originale radium materialet. Alle indeksene sitter godt og har aldri løsnet. Skiven har minimalt med patina. Det er noe slitasje på minuttviseren men alt i alt er denne klokken i sjeldent god stand for en Futurematic. Kassen er original og gull på stål. Den har ingen store hakk eller riper, kun små hairlines. Den holder tiden veldig bra. Reimen som sitter på er en nesten ubrukt reim i semsket kalveskinn fra Hodinkee med originalpris på 1400kr. Jeg har kun gode referanser som selger og kjøper, bytte og bud tas imot.

Prisen settes til 15900kr. Kom gjerne med fornuftige bud:)
fullsizeoutput_925.jpeg
fullsizeoutput_92a.jpeg
fullsizeoutput_926.jpeg
fullsizeoutput_927.jpeg
fullsizeoutput_928.jpeg
fullsizeoutput_92b.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Phenix