IWC Schaffhausen Calibre 57

Medlem
5. mai 2012
Innlegg
39
Sted
Bergen
God kveld!

Tenkte jeg bare skulle vise noen bilder av lommeuret som jeg har arvet, men ikke funnet interesse før nå i den senere tid. Trist nok har det bare ligget i et skrin de siste 10 årene. Men det er endelig funnet fram og skal bevares ordentlig i sin prakt. Heldigvis har den vært svært lite brukt siden den ble laget i 1914, så urverket er fortsatt i glimrende i stand etter å ha vært på en del befaringer :)

Noen som har erfaringer med merket? Prøvde å søke opp på forumet, men det virket ikke som det er veldig utbredt her på TS. Jeg vil gjerne se flere!

IMG_2553.jpg


IMG_2555.jpg


IMG_2560.jpg
 
Flott kokke du har der:)

Takk :) Har brukt litt tid til å gå gjennom de gamle katalogene jeg har funnet på forumet til IWC, men de er jo alle på tysk og fransk som jeg dessverre ikke forstår. Jeg har bestilt kopi av orginalkvittering fra IWC selv, slik at jeg har et standpunkt fra klokken selv. Kostet ikke all verden. Blir spennende å se hvem som kjøpte den før første gang, ikke at det vil gi meg så mye mening riktignok..

Din er jo riktig pen forresten! Det virker som den er blitt behandlet en hel del bedre enn min, jeg har dessverre ingen eske til den heller :( Har vel strengt tatt ikke lyst på en som ikke er orginal til denne modellen heller!
 
Har ikke fått med meg at man kan bestille kvittering. Hvor gjør man det? Det er jo morsomt å ha. Ser at det er litt riper på din, men er jo ikke ille med tanke på alderen :)
 
Har ikke fått med meg at man kan bestille kvittering. Hvor gjør man det? Det er jo morsomt å ha

Jeg sendte en mail til IWC da jeg først fant klokken får å få generell informasjon. Kostet meg 60 sveitsiske franc som utgjør rundt en 400,-. Men det er vel verdt det i mine øyne :)