Jeg jobber meg videre nedover i jakt etter kapital til innkommende
Merke, modell og år:
IWC Pilot Spitfire Chrono fra 2014
Spesifikasjoner:
Modellnummer: IW387804
Verk: IWC inhouse kaliber 89365
Gangreserve: 68 timer
Kassediameter: 43mm uten krone
WR: 6 ATM / 60m
Beskrivelse:
Flott flieger fra IWC! Inhouse urverk med 68 timer driftsreserve og flyback-funksjon. Meget pen stand! Nydelig sunburst skive med perfekt "balanse" med bare to sub-dials kl 12 og kl 6, og balanse mellom "IWC Schaffhausen"-teksen på venstre siden og "trippel-datoen" på høyre siden av skiven. (Jeg elsker "trippel-datoen"!) Dette er en ekstremt lettlest klokke med store og tydelige visere. Utrolig at en kronograf kan være så lettlest! Kommer med både original lenke med genial micro adjust funksjon, samt original rem med original IWC foldespenne.
Tilstand:
Klokken er usedvanlig pen! (Fikk seg en lett polering i fbm service.) Urverket går ekstremt nøyaktig, og jeg har målt det til +0,5 sek/døgn i mitt eie.
Dokumentasjon og historikk:
2014-modell. Jeg fikk klokken i en byttehandel med GG fra TS/Klokkeriet for litt siden. Har hatt full service hos IWC gjennom Otteren i Stavanger i sommer. Kommer med bokser (stor ytter- og innerboks, samt reiseboks), dokumentasjon på service, samt et ekstra lenkeledd og ekstra rem. Sertifikat mangler dessverre.
Bæreredskaper:
Klokken kommer på den originale IWC lenken med mikro-justering i spennen. Bare å trykke på IWC-logoen, så kan lenken justeres ca 1 cm i lengden. Genialt enkelt! Lenken er selvfølgelig helt uten slark, og kvaliteten er suveren, som alltid på IWC. Svært behagelig lenke!
Forøvrig følger det med en original IWC olivengrønn nylontrukket (?) skinnrem, på IWC foldepenne.
Video review:
Sted:
Ås eller Oslo. F2F eller sending i posten.
Pris eller bytteverdi:
Nypris på klokken var ca 100K da den var i salg (produsert fra 2012-2016 mener jeg).
Jeg ønsker 50k for min
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending. Evt F2F Oslo på dagtid.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.