IWC Mark XVI Pilot

Medlem
21. juli 2010
Innlegg
354
Sted
OSLO
Er det noen her som har erfaring med IWC Mark XVI? Vurderer både Rolex Datejust og IWC til neste ivestering.
Vil den holde seg i verdi slik Rolex gjør?
Hvor står IWC i forhåld til Rolex?

Takker for innspill:)
 
Hvor står IWC i forhold til Rolex?

Ho hoi!! Knall spørsmål.:eek:
Her aner jeg en super tråd som en spin-off.:p Hva med en poll på dette?

Ingenting holder seg i verdi slik Rolex gjør. Enkelt og greit.

IWC er mitt favoritt merke. De har laaaangt mer kompliserte urverk enn Rolex.
Design messig er de svært innovative. (Kanskje for innovative til tider...?)

Jeg ser på IWC som den rake motsetningen til konservative Rolex.
Videre er ikke IWC i nærheten av å produsere så mange klokker som Rolex i året.
Dette gjør dem mer eksklusive IMO.

En Mark XVI pilot holder seg greit i verdi, men jeg hadde ikke bekymret meg for slikt.
 
Jeg har en Mark xvi. Nydelig klokke. Finish og kvalitetsfølelse står ikke noe tilbake for Rolex - tvert imot. Hadde håndleddene mine vært tykkere ville jeg holdt meg mer til IWC. Jeg er helt enig med UJU i at du ikke kan forvente samme verdibehold av en IWC (eller hvilketsomhelst annet merke) som av en Rolex, men dersom du kjøper en pent brukt har noen andre tatt mesteparten av verdifallet. Og selv om det finnes endel IWC å se (minidikt!) slipper du med en slik på håndleddet å gå rundt med en klokke som veldig mange andre har.
 
....
Hvor står IWC i forhåld til Rolex?

Takker for innspill:)

IWC er for piloter, Rolex for dykkere.

:D

Må si meg enig med UJU åmgående kompleksistet, pynting av urverk og inoativitet (hvertfall den synlige). I motsetning til UJU har jeg ingen spesiell følelse for IWC, muligens fordi jeg ikke liker pilotur.. ;)
 
Takker for innspillene. Jeg er redd for at mange går i den "fella" (inkludert meg selv) at når en først har hatt en Rolex, vil alt det andre bli sett på som litt "dårligere". Finnes jo merker der ute som er mye mer eksklusive enn Rolex. Ikke minst klokker som er veeeeldig vanskelig å få tak i grunnet popularitet. Selv har jeg alltid hatt sans for Maurice Lacroix, et merke som bruker samme verk som IWC (ETA og Sellita)i tillegg til In-house-verkene deres men etter at Rolex´n kom i hus, har jeg skjøve disse klokkene litt lenger inn i vitrineskapet, hehe.
Men IWC er et interessant merke. Skal gjøre litt mer research ang Mark XVI´en, ja:)