IWC lanserer Ref: 3239 40mm

Medlem
21. juli 2010
Innlegg
354
Sted
OSLO
Ser med stor glede at IWC skal ha Ingenieur 3239 i sortimentete sitt fremover. Noen som vet hva denne vil ligge på sånn cirka i pris?
 
Fra pressemeldingen fra de som håndterer IWC PR i Skandinavia:

The completely remodelled 2013 Ingenieur watch collection from IWC Schaffhausen focuses entirely on its new partnership with the MERCEDES AMG PETRONAS Formula One Team. For the next three years, the watch manufacturer will be the Official Engineering Partner of the Mercedes-Benz works team.

For the new collection, IWC’s design engineers took their inspiration from Formula One. Materials typically used in motorsport, such as carbon fibre, ceramic and titanium, are the hallmarks of a new design line in the Ingenieur watch family.

Of all the watches in the new 2013 Ingenieur collection, the Ingenieur Automatic in stainless steel is the model that most visibly reflects the features typically associated with this watch family. The watch has a timeless, clear-cut design. The conspicuous bores in the bezel were the brainchild of watch designer Gérald Genta. In the case of the legendary Ingenieur SL model unveiled in 1976, he placed the five functional holes directly on the bezel, where they originally served to hold it firmly in position. The bores, the entire structure of the case and the logo, incorporating the stylized bolt of lightning, soon became the hallmarks of the Ingenieur family.

Water-resistant to 12 bar, the case also accommodates a soft-iron inner case for protection against magnetic fields. Despite its elegant appearance, the Ingenieur Automatic is robust and ideally equipped for everyday use. With a case measuring just 10 millimetres in height and 40 millimetres in diameter, the Ingenieur Automatic is equally well suited to a slimmer wrist. All the surfaces of the case feature a matte finish.

The Ingenieur Automatic is available with a silver-plated or black dial. The silver-plated version comes with rhodium-plated or rose-gold-plated hands and appliqués, while the rhodium-plated hands and appliqués form an attractive contrast to the black dial. The watch is fitted with a solid stainless-steel bracelet. A black rubber strap with a pin buckle is also available on request.
 
NEEEI, de bruker et ETA 2892 istedenfor sitt eget verk da In-house ikke vil passe en kasse på 40mm. Der datt nok jeg litt av......desverre:(
Kjøper ikke en klokke med ETA verk til den prisen. Nedtur Deluxe:(
 
Redigert:
NEEEI, de bruker et ETA 2892 istedenfor sitt eget verk da In-house ikke vil passe en kasse på 40mm. Der datt nok jeg litt av......desverre:(
Kjøper ikke en klokke med ETA verk til den prisen. Nedtur Deluxe:(
Tilsvarende kjipt at de ikke klarer å lage et inhouse verk som er mindre enn dette;
iceland-geothermal-power-plant-080930.jpg

Tror uret blir helt topp jeg.
 
ETA verk og dyrere pris, storveis. Synd det etter min mening er den første pene ingenieuren på evigheter.
 
NEEEI, de bruker et ETA 2892 istedenfor sitt eget verk da In-house ikke vil passe en kasse på 40mm. Der datt nok jeg litt av......desverre:(
Kjøper ikke en klokke med ETA verk til den prisen. Nedtur Deluxe:(
Nå betaler jo folk mer for det som i realiteten er ETA-verk, men jeg er likevel litt enig med deg, gitt.
 
Er det noen på sonen som har skaffet seg 3239? I såfall hadde det vært interessant å høre erfaringer og tanker omkring uret:) Leker med tanken, men usikker på skivefarge og hvor godt prisen kan forsvares.
 
Prøvde en slik på armen her om dagen. Flott størrelse for normale håndledd. Bra proporsjoner. Nesten litt vintageaktig med hvit skive og gullvisere.

Byggekvaliteten virker bra. ETA-verk.

FWIW, jeg likte klokken.
 
Takk for tilbakemelding:) Skal forsøke å komme meg innom Bjerke for å prøve den selv. Ser flott ut, men sliter litt med å forsvare prisen som er satt.

Mest logiske er vel å avvente og se om man finner et pent eksemplar brukt etterhvert, men når ble dette logisk...
 
Utrolig fin klokke som jeg gjerne skulle hatt. Satt perfekt på meg ihvertfall :)

 
Prøvde den forleden dag. Fin klokke, men i den prisklassen blir den langt på vei forbigått av klokker med bedre urverk. Den hadde vært veldig aktuell for tolv-femten tusen mindre, men enn så lenge kineserne kjøper alt som kommer ut av luksusklokker går nok prisen kun én vei der i gården.
 
Noen som kjenner til hva slags prislapp denne har i butikk i Norge? Listeprisen tilsvarer 51000 kroner, men er det før eller etter merverdiavgift?
 
Er det nokon som faktisk har kjøpt denne?
Var mykje snakk om den nett når den kom, men så har det blitt veldig stille. Kan ikkje hugse å ha sett ein einaste bli unboksa(?).
 
Prøvde den forleden dag. Fin klokke, men i den prisklassen blir den langt på vei forbigått av klokker med bedre urverk. Den hadde vært veldig aktuell for tolv-femten tusen mindre, men enn så lenge kineserne kjøper alt som kommer ut av luksusklokker går nok prisen kun én vei der i gården.

Tja bedre urverk kan diskuteres, inhouse ja, men bedre, tja..
Om man vil ha inhouse må man finne seg noe annet.

Om man bare vil ha et fantastisk ur så er dette midt i blinken.
 
Nesten...

Er det nokon som faktisk har kjøpt denne?
Var mykje snakk om den nett når den kom, men så har det blitt veldig stille. Kan ikkje hugse å ha sett ein einaste bli unboksa(?).

Kjøpte den nesten..., men endte opp med Portuguese Automatic 7-Days istedet.
 
Den 2892-2 er en veldig bra og pålitelig urverk: På høyder til en god del in-house faktisk…
Men! For det pris, en fin dekorert in-house IWC urverk ville gjør seg 10 ganger mer fortjent en den ETA.
Det er er feil etter min mening at IWC kjører fortsatt med ETA: Det hjelper ikke varemerket å nå sin riktig høyde…
På tid å gå 100% in-house og la ETA være: Same shit for Panerai:rolleyes: