IWC Ingenieur ref 666

Tommytott

Støttemedlem
Medlem
18. juli 2015
Innlegg
198
Sted
Bergen
Hei!

Jeg har i "lengre tid" (et par år er det for meg) sett etter birth year for mitt eget år, 1981 - men jeg begynner etter hvert å innse at 1981 er helt feil år å være født, sånn horologisk sett. Det lille jeg har å velge mellom, av det som er interessante merker for meg, er overprisede Rolex'er, snodige Speedy-versjoner eller noe i quartz. Og ingen av delene er noe jeg vil ha.

Så, jeg ligger an til å velge noe fra min mors fødselsår, som er 1959. Og det er her spørsmålet kommer inn: jeg har funnet frem til en IWC ref 666, som befinner seg i München. Har dere noen kommentarer til denne? Ser alt OK / autentisk ut med denne? Er prisen helt på styr? Er ref 666 noe å ha på?

Skal vel nevnes at jeg ganske nylig skaffet meg en IW3233, som jo er "nikket" tilbake til ref 666 :) Og nei det gjør meg ingenting å ha begge i samlingen, hvis det skulle bli slik.

Link til annonsen på Chrono24: http://www.chrono24.no/iwc/rare-vintage-ingenieur-ref666--no-date--steel--1959--id5183159.htm

Ett av bildene i nevnte annonse:
Skjermbilde%202017-02-11%20kl.%2021.24.52_zpskkhpca7r.png



Setter pris på alle tilbakemeldinger :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Nydelig klokke!!!!
Men har ikke kompetanse til å vurdere denne klokken.
 
666 er absolutt noe å ha og prisen på den du linker til er der det pleier å være.
det er verdt å merke at det er en 666 på finn.no med en mye sjeldnere skive ( klokken har lagt der i laaaang tid), den er mest sannsynlig fra 1959 ( tatt ut i 1960 ifølge original kvittering).
 
.........det er verdt å merke at det er en 666 på finn.no med en mye sjeldnere skive ( klokken har lagt der i laaaang tid), den er mest sannsynlig fra 1959 ( tatt ut i 1960 ifølge original kvittering).

Et eller annet sted har jeg fått det for meg at skiven er restaurert på denne?
 
det trodde jeg virkelig ikke men de crappy bildene hjelper ikke...
merkelig nok er det bare norske klokker jeg har sett med denne logoen.

Enten er det info fra selger via mail, eller så er det via et annet fora. Jeg finner
ikke tilbake til korrenspondansen nå. Da er det jo litt rart at ingen hiver seg over den:) Bare den Gay Freres lenka er verdt sin vekt i gull.
 
666 er absolutt noe å ha og prisen på den du linker til er der det pleier å være.
det er verdt å merke at det er en 666 på finn.no med en mye sjeldnere skive ( klokken har lagt der i laaaang tid), den er mest sannsynlig fra 1959 ( tatt ut i 1960 ifølge original kvittering).

Takk for tips! Har sett på den der tidligere jeg også, og er vel litt overrasket over at den ligger ute fremdeles.. Er det pga (eventuelt) restaurert skive, som nevnt andre steder her? Som @MINUTE_REPEATER også sier så er det jo gull med lenke!
 
Burde kanskje lagt til at jeg er mest sugen på hvit / lys skive, da min IW3233 har sort skive.