Solgt IWC Ingenieur Chronograph // DNA fra Gerald Genta

Medlem
16. sep. 2016
Sted
Norge
Da var dagen dessverre kommet hvor Ingy og jeg må skille lag, men håper noen andre entusiaster her inne vil få glede av dette uret. Jeg ble stormende forelsket ved første blikk, så regner med at kjærligheten kan overdras innenfor vår polyamorøse horologi-kult.

De fleste fikk jo med seg at IWC lanserte en ny modell av Ingenieur, til både applaus og buing fra salen. Puristene mente at modellen hadde tatt et langt steg vekk fra sin opprinnelse, mens andre hyllet de tysktalende sveitserne for å ikke stoppe merkets utvikling.

Personlig liker jeg både de gamle og de nye, men denne godbiten har helt klart det vakre DNA som IWC og Ingenieur fikk fra designlegenden Gerald Genta.

Lenken er et smykke i seg selv. Den avspeiler Genta sin vakre estetikk, og vi gjenkjenner linjer og utførelse fra både Nautilus og Royal Oak.

Den sorte skiven har et særdeles vakkert guilloche-trykk, og oppfattes som både moderne og tidløs. Glasset er dekt med AR-coating, som gjør at den ved direkte sollys får en magisk blå tint.

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

NOEN TØRRE FAKTA:

Modell: 3725-01

Urverk: IWC 79350 (IWC-modifisert Valjoux/ETA 7750)

Diameter: 42,5mm

Glass: Ripesikkert safirglass

Skive: Sort

Bezel og lenke har selvfølgelig sine små hairlines, men ingenting som trekker ned opplevelsen av dette flotte uret.

Alder og historikk:
Førstegangskjøpt og importert til Norge i 2015.
Den har vært innom et par GG her inne, hvor de fleste har spurt seg selv etter salget:
«Hvordan kunne jeg være så dum og selge denne?» Ja, jeg får sikkert denne smellen selv, men det må jeg forhåpentligvis tåle.

Den har ikke hatt service, men går utmerket.

Klokken kommer med lenke som har full lengde, pluss et par ekstra stifter for deg som evt har ekstra brede håndledd.

I tillegg følger en nydelig brun alligatorreim med spenne fra JacobStraps.

Klokken leveres i komplett tilstand med alle bokser og papirer, det eneste som mangler er den lille pinnen for å dytte lenkebiter på plass, men de fleste har nok en liten metallbit som kan gjøre jobben.

PRIS: 37 000,-

Standard TS oppgjør med penger på konto før overlevering.
Frakt kommer i tillegg på kjøpers regning og ansvar. F2F er mulig i Oslo.

7.jpg

8.jpg

9.jpg