IWC, holder den verdien bra?

Medlem
3. aug. 2011
Innlegg
1.603
Sted
Lillestrøm
Som topic sier, hvordan holder IWC klokker seg i verdi?
Har ikke lest eller kikket så mye på dette merket, og blei litt nysgjerrig og har ikke peilling, holder de seg godt i bruktmarkedet? Feks: Aquatimer, eller Ingenieuer?
 
Som topic sier, hvordan holder IWC klokker seg i verdi?
Har ikke lest eller kikket så mye på dette merket, og blei litt nysgjerrig og har ikke peilling, holder de seg godt i bruktmarkedet? Feks: Aquatimer, eller Ingenieuer?

IWC er for den beviste mannen med god orden på sin økonomi. Rolex er ofte utprøvd og oppbrukt for denne herremannen.
Ergo er pris en 'derailing'

Mvh
Timebandit
 
Min oppfatning er at IWC holder seg bedre i pris internasjonalt enn her hjemme på berget.
Solgte en IWC for en tid tilbake, og den gikk relativt billig vil jeg si.:eek:;)
 
IWC er for den beviste mannen med god orden på sin økonomi. Rolex er ofte utprøvd og oppbrukt for denne herremannen.
Ergo er pris en 'derailing'

Mvh
Timebandit

+1 Ingenieur Chrono er den klokken jeg har hatt lengst. Still very happy! :D
 
Mitt inntrykk er at de synker ca 30-35% i pris for relativt nye klokker. Markedet i Norge er lite for brukte IWC'er sammenlignet med Omega eller Breitling. IWC er på en måte for et merke for "kjennere". En pent brukt Aquatimer 2000 kan du fint kjøpe for rundt 20.000,- brukt. Den ligger vel på 34.500,- ny.
 
Takk for svar, er ikke så ille det, jeg må si at Aquatimeren tiltaler meg mer og mer. Et het kandidat mot Sub, eller i tillegg til en sub;) Virker som det er mye bang-for-the-bucks i denne klokken.

Er ETA-verkene som sitter i disse mye modifisert hos IWC, eller er det rett fra samlebåndet til ETA?
 
Mye modifisert. Dette er diskutert før og jeg tapte diskusjonen, kortversjonen er enkelt og greit bare at de gjør veldig mye med dem :).
 
Chronograph versonen bruker ETA 7750 som utgangspunkt, men usikker på hvor mye de er modifisert.
Automatic 2000 sies å bruke IWC Cal.30110.

Kjøper du en av disse brukt er sjansen stor for at første eier har tatt "tapet"

Flotte klokker, dog mer anerkjent utenfor landets grenser IMO.
 
Finnes de her med bedre oversikt, men noen har modifiserte ETA verk men slik som Minuteman sin har inhouse greier.
 
IWC er for den beviste mannen med god orden på sin økonomi. Rolex er ofte utprøvd og oppbrukt for denne herremannen.

Oj-oj-oj, enten er det kartet eller så er det terrenget det er noe feil med her. I alle fall i mitt tilfelle, her er det ikke orden på noe som helst, og aller minst klokkekontoen.

Finnes de her med bedre oversikt, men noen har modifiserte ETA verk men slik som Minuteman sin har inhouse greier.

Jeg har ikke den store oversikten, men det stemmer at min har in-houseverk. Mer eller mindre det samme verket som sitter i en eller flere varianter av Ingenieur.

AT 2000 har ikke in-houseverk, men et modifisert ETA. Dessverre har ikke IWC "guts" til å fortelle det rett ut og de har gitt det navnet cal 30110. Hvis du kikker på hjemmesiden, iwc.com, vil du se at de skriver "IWC-manufactured movement" der det brukes in-houseverk.
 
IWC bruker nå Sellitaverk i de nye modellene istedet for ETA. 2000 istedet for 2892 A2 og 3000 istedet for 7750.
 
I min Portofino har jeg lest meg til at det sitter et verk basert på Selita SW300. Mener at dette skal være til erstatning for 2892.