IWC førlansering SIHH 2019

Oscr

Støttemedlem
Medlem
21. mai 2014
Innlegg
657
Sted
Northern hemisphere
De fire første Pilot-modellene er ute, før SIHH i januar 2019, hva tycks?

Double Chronograph Top Gun Ceratanium, 44 x 16.8mm med cal. 79230

Chronograph Spitfire i bronse, 41 x 15.3mm med cal. 69380

Timezoner Spitfire Edition, begrenset til 250 eks. 46 x 15.2mm med cal. 82760

Constant-Force Tourbillon Edition "Le Petit Prince", begrenset til 10 eks. 46.2mm med cal. 94895



IWC-SIHH-2019-hero.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: JørgenO og trippelj
Tøffe klokker alle sammen, men likte Chronograph Spitfire i bronse med grønn(?) skive og Timezoner Spitfire Edition spesielt godt.
 
Her kan du bare fylle ut priser og leveringstid, @JørgenO ;)
Ja, jeg skal komme med info så snart jeg vet. Dessverre holder de kortene tett til brystet og vi får ikke så mye mer info enn det som kommer gjennom pressemeldinger. Neste år tror jeg ikke vi vil se en total makeover av noen av familiene, slik IWC har tradisjon for (den tiden tror jeg er forbi). Jeg tror heller på en utvikling av eksisterende modeller.

Det som jeg har funnet ut og som er skikkelig stilig er at alle Spitfire modeller nå skal få manufacture verk. Det betyr at chronoverket som ble introdusert i Ingenieur i fjor, nå også slippes i Pilot serien. I tillegg til den grønne forventer jeg da en ny chrono med grå skive og manufacture verk. Størrelsen er også interessant, de nedskalerer til 41 mm. Grønne skiver tror jeg kommer for fullt fremover.

Top Gun modellen lages i cerratanium, noe som skal være en blanding av titan og keramikk om jeg har forstått det riktig. I fjor snakket de om en Mark modell for Hodinkee i dette materialet, men jeg tror aldri den ble lansert, kun prototyper. Med LE på 100 eks, regner jeg med at det blir en skikkelig samlermodell og man må være svært tidlig ute om man vil ha tak i en.

Leveringstider blir som vanlig tidligst til sommeren 2019.

Har spurt om priser, men de fastsettes ikke før messen starter. Har sett noen uoffisielle og da skal Spitfire bronse ligge på ca 65.000 (høres litt optimistisk ut) og Timezoneren på 125.000 (høres kanskje litt mye ut). Top Gun tipper jeg på rundt 140.0000,-
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Det er lov å håpe på flere nyheter, men jeg tror du har rett i at alle pilot-modellene neppe byttes ut i januar.

En 41mm Fliegerchrono i stål med sort og kanskje grå skive, en flere ceratanium-modeller, og kanskje flere Spitfire-modeller. Det hadde gjort seg. Feks en Timezoner med grå Spitfire-skive, en Le Petit Prince eller A. St-Exu-utgave...

Den annonserte Timezoneren ligger faretruende nært en Sky-Dweller i pris, forresten....
 
En Big Pilot Spitfire med grå sunburst og urverket under safirglass? Det, det hadde vært noe....:D
God sjanse for en sånn tror jeg, men det blir neppe med innsyn til verket. Tradisjonelt har det kun vært de mer kompliserte BP som har fått safir på baksiden, og det vil overraske meg om de endrer på det.
 
Sant det @JørgenO, tror ikke Timezoneren blir den eneste Spitfire-modellen.

Kom på at jeg en gang så for meg en Pig Pilot med ekstra tidssone på subdial kl 9, og med justering av timeviser uten at verket stopper.

Det har de ikke tenkt på, nede i Schaffhausen...