IWC Aquatimer - en liten review

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Innlegg
6.321
Sted
Vestlandet
Har nå hatt IWC Aquatimer en liten stund, og tenkte det ville være på plass med en liten review.

DSCF0006.jpg


Diameteren på 42mm burde passe de fleste.:D

DSCF0023.jpg


DSCF0022.jpg


Behagelig på håndleddet er fornavnet til denne klokka. Den er lett, men har allikevel en betryggende tyngde som igjen forsterker kvalitetsfølelsen. Vekten bidrar til at det går an å røre litt på seg uten å få senebetennelse i albuen pga høy vekt.
Opplevd kvalitet er skyhøy.
Klokka har intern bezel som opereres ved å vri på re-set knappen til chronographen. 60 minutters bezel’en går rundt med tydelige, metalliske knepp.

DSCF0004.jpg


Lengden på lenka kan justeres med to medfølgende verktøy. Konseptet for å korte / forlenge lenka er helt genialt. Her er det fullt mulig å ha ti tommeltotter og fremdeles justere den på noen få sekunder.;)

DSCF0031.jpg


Nøyaktigheten på klokka er det ingenting å si på.
Jeg har sjekket den opp mot justervesentet.no, og de siste 7 dager ligger den på -3sek.!!! på en HEL uke...:eek: :mrgreen:
Det skal sies at den har ligget ubrukt med skiva opp ca. halve tiden. Da den satt på håndleddet hver dag lå den vel på ca. + 3-5 sek pr dag.

DSCF0032.jpg


DSCF0046.jpg


DSCF0054.jpg


Urverket er et modifisert 7750. IWC har kalt dette cal.79320. Grunnen til at de gir dette verket sitt eget ref. nr er de modifikasjonene som blir utført.
De som er interessert i å vite mer kan lese dette:
http://www.iwcforum.com/Uhrenjournal.html


Pluss:
  • Inner bezel. Yummy!:D
  • Design på lenka
  • Justering av lenka
  • Nøyaktighet
  • Titan er digg! (IMO)
  • Gult er kult!

Minus:
  • Kunne godt hatt doble pushere på låsen.
  • Mangler mikro justering av lenka.
 
Takk for en flott review, med mange fine bilder!

Grattis igjen med en supernice klokke - skjønner godt at du er fornøyd med den!
 
Takk for en bra review, UJU! :)
Klokka faller ihvertfall i smak her i gården, ser veldig bra ut med innvendig bezel.
 
Good job! Aquatimeren er en tidløs klassiker - savner min gamle...:sad:
 
Takk for en kjempebra review! En kjempetøff klokke som jeg virkelig ikke skjønner hvorfor IWC sluttet å lage. Kunne godt tenkt meg en sånn :)
 
Aahh, beibi!
Dette er et førsteklasses ur.
Og takk for glimrende review!
Jeg har den litt enklere automatic i stål selv og jeg kan skrive under på presisjonen og den uovertruffne kvalitetsfølelsen!:cool::cool::cool:

Tillater meg et bilde som hilsen til det flotte uret ditt:

b6cfdf4e.jpg
 
Takker for hyggelige tilbakemeldinger.
Jeg kan forresten legge til at den har 120m wr. Selv om den blir knust av AT'en uten chrono med sine 2000m wr tror jeg at det holder for min del.;)

Frodo; Det bildet der er bare helt rått. Det har brent seg inn på netthinnen siden første gang jeg så det i "dagens klokke". En slik samling er det ikke ofte man ser.:D

Den innvendige bezel'en var vel det som gjorde at den kom på "må ha" listen.
Det at den gikk ut av produksjon var nok også en ekstra motivasjonsfaktor.
Det er jo litt gøy å ha noe som ikke er så lett å få tak i.;)

En god gammel klassiker med mer om hva IWC gjør med urverkene sine (fra TZ):
http://www.timezone.com/library/comarticles/comarticles631681571896618891
 
Veldig bra review! Liker den klokka godt, og kunne tenkt meg å kjenne litt på den og prøve den, er av natur litt skeptisk til titan, men jeg begynner å komme meg litt der.

Takk for fin review og bra bilder!
 
Fantastisk fett ur!!!

En bekjent av meg har den samme, dog på gummi rem. Jeg har mange ganger fantasert om å gi han ett realt kakk i bakhodet for så å løpe avgårde med klokken :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Skal jeg noen gang ha en Aquatimer må det bli denne ;)
 
takk for flott review, og fine bilder
en virkelig nydelig sak du har der
Jeg digger forøvrig hele "aquatimer" serien til IWC
liker særlig godt "Deep Two " med sort skive med blå og sort bezel
er også helfrelst etter 376704 chrongrafen med oransje og blå bezel
en av disse er absolutt på må ha lista :)
kvalitet og estetetikk i sporty innpakning ,bare fabelaktig
 
Går og sikler på Aquatimer selv om dagen, men hører rykter om at denne er utgående... Dette gjør at jeg må muligens fremskynde mitt innkjøp av klokken. Jeg liker personlig den blå og orange varianten best. har noen tips om hvor jeg burde kjøpe denne?