Jeg må dessverre selge min nydelige IWC Aquatimer. Denne kjøpte jeg i fjor høst av GG her på tidssonen, men dessverre viste den seg å trenge litt omsorg og kjærlighet fra IWC, så rakk ikke bruke den noe særlig. Mens IWC-en var på "ferie" har jeg kjøpt en annen klokke som dekker samme behov så nå må IWC-en ut igjen.
SPESIFIKASJONER
Modellnummer: IW329004
Verk: IWC calibre 30120 (modifisert ETA)
Gangreserve: 42 timer
Kassediameter: 42 mm uten krone
Kassetykkelse: 14 mm
Avstand mellom lugs: 22 mm
WR: 30 ATM / 300m
HISTORIKK
Kjøpt ny hos AD i Italia i 2015 av GG her inne på sonen. Jeg kjøpte den av han i fjor høst og er andre eier. Klokken er nettopp kommet tilbake fra full service hos IWC (garantisak via Bjerke).
BOKS OG PAPIRER
Komplett: Inner- og ytterboks, instruksjonsbok, garantikort, garantihefte, pusseklut, lenkeverktøy, alle ledd til lenken, servicedokumentasjon fra IWC/Bjerke med 1 år garanti.
TEKNISK/KOSMETISK TILSTAND
Klokken er i fin stand! Ingen dype hakk, men hairlines etter bruk, som vist på bildene.
Da jeg kjøpte klokken sakket den litt, og det var derfor jeg tok den til urmaker for å få den justert. Men før urmaker skulle åpne klokken trykktestet han den og fant at den ikke var tett! Så derfor tok jeg klokken til Bjerke som sendte klokken til IWC som garantisak. IWC har tatt full service på klokken, så nå er urverket perfekt, og klokken er selvfølgelig tett, som den skal være.
BÆREREDSKAPER
Original lenke med alle ledd. Original gummirem med IWC-spenne. Merk festesystemet for lenke/rem til kassen. Dette er et unikt system som gjør at man kan skifte mellom lenke og rem på noen sekunder uten bruk av verøtøy. Fantastisk system!
ANNET
Super kvalitetsfølelse! Kul blå og grønn lume. Dobbel AR-coating på safirglasset som gjør at det nesten ser ut som klokken ikke har glass!
Les gjerne mer om klokken her:
http://www.ablogtowatch.com/iwc-aquatimer-automatic-watches-2014-hands/
http://www.escapementmagazine.com/a...ic-in-depth-watch-review-by-escapement.html/#
REFERANSER
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden. Se referanser her!
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Nypris på klokken med lenke og gummirem er ca kr 65 000,-
Jeg ønsker 45k for min.
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending. Evt F2F Oslo på dagtid.