iPad/Galaxy Tab osv

Medlem
8. nov. 2010
Innlegg
31
Sted
Bergen
Kanskje ikke "Stil" er det mest passende stedet å legge denne tråden, men skitt la gå!

Vurderer å skaffe meg enten iPad, Samsung Galaxy Tab eller noe lignende, men skulle gjerne hatt noen tips og råd for noen som har eid eller testet ut noen av disse en stund.

Mitt primære bruk vil være surfing, web-tv og e-post. Jeg bruker mobilen til disse tingene per i dag, men skulle gjerne hatt noe mer brukervennlig og ikke minst større skjerm. Ja, det finnes billige små laptoper, og har prøvd etpar, men blir ikke til at de blir med i det daglige.

Noen som innspill?
 
jeg har brukt begge over litt tid! Konklusjon: iPad 64 GB 3G troner alene på toppen - i alle fall til mitt bruk
 
Jeg har ikke brukt noen av dem, men om du ikke har behov for å koble til noe annet en lader, du ikke skal bruke den så mye når du står, eller ta den med deg uten at du har med veske/sekk og heller ikke ser behovet for minnekort. så ville jeg kjøpt ipad.

Dette fordi den er billigere og har større skjerm. Men har forstått det slik at ryktene går om at det ikke er så lenge til en versjon nummer to kommer. Så ville i såfall ventet på versjon nummer 2. Apple har jo en tendes til å rette opp merkelige mangler ved produktene deres. Bare se på iphone.
 
Jeg må først si at jeg ikke har brukt Galaxy... Men jeg har hatt iPad i en 6-måneders tid, og den er utmerket!
Jeg også bruker denne primært til epost, web og enklere arbeidsoppgaver, og den har mer eller mindre tatt over laptopens oppgaver på "kveldstid". For meg som jobber "litt her og der" er den i tillegg meget praktisk som supplement til iPhonen på dagtid for epost o.l.
2671b51f.jpg
[/IMG]

Men det er litt størrelse på den, og egner seg ikke så godt for å putte i lomma:D

Med Bluetooth-tastatur og den siste oppgraderingen med blant annet norsk tastatur er den i tillegg utmerket til å skrive litt lengre epost, enkel dokumentbehandling osv..
 
@Mogens Hvilke programmer bruker du til dokumentbehandling? Jeg har tilgode å finne et bra program for denne jobben. Typ. enkle word dokumenter osv
 
Takk for svar!

Utfra svaret til Mogens ser det ut til å kunne bli iPad på meg. Stikke den i lomma går ikke, men da hadde skjermen uansett blitt for liten som på en mobil. At vekta er lavere, størrelsen grei og at den er lett å ta opp og ned tror jeg gjør terskelen lavere for å ta den med til og fra jobb osv. Leste en rekke reviews av Galaxy og ble litt i stuss på den når det var snakk om en del hakking når man scrollet websider blant annet
 
Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte meg en iPad, eneste er at
MacBooken min blir altfor lite brukt. Kanskje jeg kjøper meg en ny aTV så jeg kan streame film fra iPaden til tv'n. Er lei av å ha et mediasenter som ikke er på nett. Og med nye AirPlay burde det gå smooth.

Lykke til med (det enkle) valget.
 
Kan bare bekrefte det Mogens sier...iPad'en ruler. Jeg har kke lenger bærbar hjemme og har ikke savnet det ett sekund. Har hatt pad'en et halvt års tid og den blir bare bedre og bedre. Watchtime og airvideo er "Must" Apps.

Lykke ti:D

Ps! Pen galapagos Mogens, lenge siden jeg har sett den...:cool:
 
Har hatt iPad noen uker, bare pillet litt på en Galaxy tab..

Jeg syntes iPaden var en grei størrelse for det meste..
Den tar liten plass i en veske/sekk, men er stor nok for vanlig bruk...

En Galaxy tab virker litt for liten..
 
Jeg skjønner ikke helt hvorfor denne tråden ligger under "Stil", om ikke dere er mer opptatt av iPad-covere fra LV enn dingsen selv? ;)

Anyway, jeg er en meget fornøyd iPad-bruker. Siden den stort sett brukes i sofaen har jeg ikke kjøpt 3G-modellen. Jeg har forøvrig wifi hotspot på min Android telefon, så om jeg vil ta med meg iPaden ut i verden fungerer det helt sømløst.

Galaxy Tab er en utmerket dings om du vil bære den med deg overalt, men jeg synes skjermen er for liten til fly/tog/sofa.
 
Jeg skjønner ikke helt hvorfor denne tråden ligger under "Stil", om ikke dere er mer opptatt av iPad-covere fra LV enn dingsen selv? ;)

Anyway, jeg er en meget fornøyd iPad-bruker. Siden den stort sett brukes i sofaen har jeg ikke kjøpt 3G-modellen. Jeg har forøvrig wifi hotspot på min Android telefon, så om jeg vil ta med meg iPaden ut i verden fungerer det helt sømløst.

Galaxy Tab er en utmerket dings om du vil bære den med deg overalt, men jeg synes skjermen er for liten til fly/tog/sofa.

Var liksom ikke noen naturlig kategori å legge den i ;)
 
Jeg har den gamle ipadden som kom ved påsketider i fjor. Ser ingen grunn til å bytte til 2 selvom den er noe
kjappere og tynnere. Jeg har vært kjempefornøyd siden dag 1. Jeg har en Mac G5 på kontoret som nesten støver ned. Bruker den kun til bildebehandling mm.
Samsung sin verson har ikke vært noe tema,heller ikke Samsung sine telefoner.
Jeg syntes brukergrensesnittet til Apple er helt fullstendig overlegent alt annet. Det har rett og slett aldri vært noen problem og har aldri hatt bruk for noen manual. (jeg hater manualer)


jk