Investere i klokke. Hvilke merker?

Dessverre kommer de fleste klokker på bruktmarkedet uten boks og papirer.
Jeg kan garantere at hvis du kjøper av Jonny så får du en ekte klokke. Jeg
tror at en full-size DJ vil gjøre seg uansett størrelsen på håndleddet ditt,
Air-King vil også være et godt alternativ. Som nevnt tidligere i tråden så
er jo en vintage Tudor mye klokke for pengene:)

Tudor Submariner er vel også i prissjiktet? Ville ventet til jeg hadde sprt opp pengene jeg, for ellers blir du bare irritert over "alle de gode kjøpene du går glipp av". Alltid lettere å lete når en har cash på bok. Dessverre også lettere å skyte fra hoften (!).

Tudor Submariner er vel også i prissjiktet? Ville ventet til jeg hadde sprt opp pengene jeg, for ellers blir du bare irritert over "alle de gode kjøpene du går glipp av". Alltid lettere å lete når en har cash på bok. Dessverre også lettere å skyte fra hoften (!).

Helt enig, har selv skutt fra hoften med varierende resultat, Men aldri blitt
lurt føler jeg. Bare at alt ikke stod til forventningene:( Noen ganger kommer
det jo godbiter på finn som er lagt ut av folk som ikke vet helt hva de har.
Og da må man jo være rask før noen andre snapper den opp;)

Dersom du går litt høyere i pris, så vil du neppe tape penger på å kjøpe en brukt Panerai. En 111 og 005 er jo klassikere som også er lette å selge i etterkant.

Jeg er helt enig med Xe31, som rådet deg til å kjøpe en Omega speedmaster professional. En slik klokke får du pent brukt med boks og papirer til rundt 15 000. Det er en sikker investering som er klassisk, med svært god kvalitet og så er den lett å selge igjen. Datejust fra Rolex kan også være et alternativ.

Dersom du ikke har kraftige håndledd så vil en Date Just 36mm passe perfekt. Prøv å få tak i en med glatt bezel og oyster lenke. Alternativt er også jub.lenke fin og klassisk, og lettere å tak i brukt.

Så får du også følelsen av å eie en ekte Rolex på kjøpet ;)

Regards :)
AW