Interessant artikkel i FT...

Det var nok dette jeg snakket om ikke så lenge siden...

Richemont buys back and destroys stock as sales fall
Cartier and Montblanc owner stresses challenges facing luxury sector

"Richemont said it had cut 500 jobs at its Swiss watchmaking operations as part of efforts to bring production into line with market demand. The group had previously warned that a wave of investment in the watches industry was ending."

Det var nok dette jeg snakket om ikke så lenge siden...

Richemont buys back and destroys stock as sales fall
Cartier and Montblanc owner stresses challenges facing luxury sector

"Richemont said it had cut 500 jobs at its Swiss watchmaking operations as part of efforts to bring production into line with market demand. The group had previously warned that a wave of investment in the watches industry was ending."
Hva er dette for en forretningsidé? Kan umulig svare seg på noen måte.

Hva er dette for en forretningsidé? Kan umulig svare seg på noen måte.

Vel...Det er ikke første gang noen brenner skogen sin fordi høyere makter tvinger en salg til billig ved.
Tror du Rolex skulle gjør 50% avslag på modellene som selger seg ikke?
Nei, siden 2015 har de redusert sin produksjon fra cirka 1 million til 750 tusen per år.
Men andre ender med "dead stocks" og...
Vel, i følge Jim Rogers, alt skal gå fint senere:D

• Liker
Reaksjoner: bjorngb
Dommedagsprofeter kommer i alle former. Innen religion, poltikk og økonomi. Noen av dem vil ha rett i blant om noe en gang. De aller, aller fleste tar feil - heldigivs, for ellers hadde verden gått til helvete - hver dag.

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Dommedagsprofeter kommer i alle former. Innen religion, poltikk og økonomi. Noen av dem vil ha rett i blant om noe en gang. De aller, aller fleste tar feil - heldigivs, for ellers hadde verden gått til helvete - hver dag.

Hvis du ikke har sett det som kommer er det sikkert fordi du gikk forbi alt som har skjedd siden 2008.
Altså nå over 12,3 Trillioner $ skapt av luft for en kvantitativ lettelse kombinert med den laveste renten i 5000 års økonomisk historie for å gi cirka NULL vekst.
Mange snakker også om 80 års feilet Keynesian økonomi og helt ærlig : de har rett.
Noen ganger lurer jeg om hvis vi bor på samme planet...
Men du kan ta det rolig: sånn kan det sikkert fortsette for de neste 10 år og uten problem... I din dimensjon...

Redigert:
Innsikt er heldigvis ikke alltid kunnskap.

Du får dele kunnskapen din og prediksjonene dine med oss da Mr Loevhagen.
Jeg gleder meg til å få nye perspektiver fra din strålende analyse.
Og siden du har gjort oss tørst på kunnskapen din, må du nå komme med en full bøtte.
Jeg har gjort mitt. Din tur...

ps:
Du må vel oppfatte at "kanskje det, kanskje ikke" ikke er noen gyldig mening.

Hva slags tall snakker vi om for det globale second hand markedet tro? Altså ikke inkludert gråsonesalg av nye klokker, men kun brukt? Inkludert auksjonshus etc ...

Vanskelig nok med tall på nysalg, brukt blir ren spekulasjon vil jeg tro, hva er poenget?

Vanskelig nok med tall på nysalg, brukt blir ren spekulasjon vil jeg tro, hva er poenget?

Ja, jeg tenkte det samme: ganske sikkert at mest av alle brukte klokkene selger seg mellom private personer og dermed ikke er registrert av Big Brother.