Inhouse service. Vart?

Ceramic

Støttemedlem
Medlem
28. mars 2012
Innlegg
1.664
Tänkte sända iväg 233 på spa. Har ett avvik på totalt +15 sec över 10 dagar nu, tryck test ok och pr 8-9 dg. 2006 model med okänd service. Men går betydligt bättre än min tidigare 2014 model. Märkligt..
Men oavsett lika bra och få det gjort.

Så vart lämnar man in den, Bjerke? Ska en tur hem till Sthlm snart, går det snabbare och billigare hos Nymans? Eller är det enklast och bara dropa av den i en butiq på nästa ferie.


 
Om du skal ta service uansett, og bryr deg om hvor lenge klokke blir borte, hadde jeg valgt Nymans ur. Sist jeg var innom, nevnte de at de tok service på Panerai selv, ikke på SC. Om du bare skal justere gangen, kan jo like gjerne Bjerke gjøre det?
 
Varken Bjerke eller Nymans gör service på inhouse Panerai själva.
Klockan har ett avvik på 15sek på 10dg. Dvs ca 1 sec om dagen. Så petig är jag inte att det behöver justeras ;)

Men sevice intervallen är passerad med ett par år därför tänkte jag skicka in den.
Fått intryck av att Bjerke använder "ponny-expressen" vid försändelser (lång tid) samt även tar bra betalt för tjänsten att skicka klockan till Panerai. Möjligt jag har fel här?