Identifisere klokker?

Medlem
26. sep. 2012
Innlegg
2
Heisann, har hatt to klokker liggende lenge, og lurer på om noen kan hjelpe med å identifisere disse?
Slenger med noen bilder:

klokk1_liten.jpg

klokk2_liten.jpg

En eller annen logo TNV? (Swiss made, 17 rubis, incabloc, antimagnetic?)

klokk3_liten.jpg

klokk4_liten.jpg

Uranus klokke i gull? (Kanskje bare verd noe i gullverdi?)
 
Heisann, har hatt to klokker liggende lenge, og lurer på om noen kan hjelpe med å identifisere disse?

Den første er helt ukjent for meg og umulig å søke på, da jeg ikke klarer å deciffrere produsent ift logo på urskiva. Ser ut som ei klokke fra seint 60-tall. Trolig svært lite verdt, da det er et ukjent merke og i relativt dårlig stand. Urverket kunne kanskje ha hatt en verdi, men det er et verk med sub seconds og ikke SC (Seconde Centre) noe som mer eller mindre forsvant på begynnelsen av 60-tallet. Hvorfor et slikt urverk på denne? Kanskje for å få ned produksjonskostnaden i sin tid. Men nå gjetter jeg. :)

Det ble laget en haug med billige sveitsiske klokker på seksi-tallet med relativt ukjente merkenavn. Jeg tror denne er et slikt eksemplar.

Uranus-klokka er et gammelt Quartz-ur i dårlig stand og er nok kun verdt vekten av de 14k gull den er laget av.
 
Allright, mer enn det jeg klarte å finne ut av ihvertfall! Takk for hjelp! (Den ryker vel i smelteren da).