Hvorfor logges man automatisk ut av tidssonen?

Medlem
22. nov. 2009
Innlegg
197
Sted
Oslo
Det har nå skjedd med meg to ganger på rad at jeg har laget en post, men idet jeg trykker på forhåndsvis innlegg så har jeg blitt logget ut og blir bedt om å logge inn på nytt. problemet da er at hele innlegget er slettet og noe jeg har brukt tid på er borte.
Jævlig irriterende!
 
Såvidt jeg vet er Tidssonen satt opp korrekt ift. lagring av cookies. Har selv aldri hatt problemet, og har heller ikke mottatt noen henvendelser fra brukere om dette.

Er det flere som har lignende problemer som hphagen?
 
Det er en lokal innstiling hos deg. Jeg hadde det samme problemet på iphonen.
Løses ved å gå inn på settings-safari-accept cookies-from visited.
Lignende innstilling finnes også for explorer.:D
 
ja ok, takk for svar:)
Hadde det vært mulig å få forklart hvordan jeg gjør dette i windows?
 
Jeg skulle gjerne visst hvordan man blir automatisk logget inn på Tidssonen når man entrer siden. Har sett på forum settings, men fant ikke ut av det. Noen som vet hvordan man gjør dette?
 
Så lenge du har cookies aktivert og setter et kryss i den lille boksen hvor det står "Husk meg?" når du logger inn, skal forumet huske deg. Har du ikke cookies aktivert (om du f.eks sitter på en jobbpc med en hysterisk IT-ansvarlig som admin) vil ikke siden huske deg. Det som skjer er nemlig at nettstedet lagrer en bitteliten fil på datamaskinen din med info om hvem du er og beskjed om å huske deg. Denne filen blir så lest neste gang du er på nettstedet.

Om du har tilstrekkelige rettigheter på maskinen du sitter på, kan du aktivere cookies (eller sjekke om de er aktivert) slik:
Firefox (anbefales!): Verktøy -> Innstillinger -> Personvern -> 'Firefox skal huske historikk'
IE: Tools -> Internet Options -> Privacy -> Sett slideren til 'Medium high' eller lavere
 
Har også problemer med at jeg automatisk logges ut etter en tid.
Litt irriterende når det jobbes med bilder osv. som tar litt tid.

Første som kommer med en enkel veiledning på hvordan jeg endrer "settings" slik
at jeg unngår dette problemet får ett par klokkemagasiner i posten.
( Gi gjerne beskjed om du ønsker info. om en spesiell klokke så ser jeg om noen av bladene inneholder det )

Takker.
 
Jeg tror du må gi litt mer info om hvilken HW/SW du bruker. Det vil si, surfer du fra en PC/Mac/Iphone, hvilket operativsystem har du, bruker du Internet Explorer/Firefox/Opera og hvilken versjon?

Har du lest posten min litt lenger opp om cookies?
 
Bruker en enkel PC som er 3-4 år gml.
Sjekker hvilken Windovs og Internett Explorer utgave jeg har når jeg er tilbake fra jobb.
 
Takker for velvillig innstilling krille.
Ser ut til/håper at det funker bedre nå. Viste seg at det kunne være litt problematiskt
om man logget seg ut, og ved neste innlogging ikke krysset av for "husk meg".:eek:

Om du ønsker sender jeg deg gjerne et magasin/sjekker om det kanskje finnes en artikkel/test du kan ha nytte av.
 
Takker for velvillig innstilling krille.
Ser ut til/håper at det funker bedre nå. Viste seg at det kunne være litt problematiskt
om man logget seg ut, og ved neste innlogging ikke krysset av for "husk meg".:eek:

Om du ønsker sender jeg deg gjerne et magasin/sjekker om det kanskje finnes en artikkel/test du kan ha nytte av.

Bra at det ordnet seg, vi får håpe at det funker fremover! :)