Hvordan skaffe ur fra Habring2?

Medlem
12. feb. 2012
Innlegg
31
Er det noen har erfaring med å handle ur fra Habring[SUP]2[/SUP]?

Det ser ikke ut som de har en nettbutikk selv, men det kan kanskje virke som det likevel er mulig å bestille klokker fra dem direkte? Den eneste nettbutikken jeg har funnet er https://www.stewartswatches.co.uk/ men det hadde vært greit å slippe et mellomledd i UK.

Habring[SUP]2[/SUP] har en ganske mange interessante ur, for ikke å si unike i prisklassen, her et par eksempler:
Habring2-jumping-pilots-2.jpg

Habring-Felix_mood.jpg

Habring2-chronosport7733-black-7.jpg
 
Redigert:
Wow, nydelige klokker, den med hvit skive er aldeles lekker, enkel design som oser klasse og kvalitet, et stort pluss også at de bruker egne verk, jumping seconds? Interessant.... "Må ha" følelsen er i ferd med å vekkes merker jeg :)

Ser at firmaet er fra Østerrike og drives av Maria og Richard Habring som er mann og kone, og at Richard har jobbet hos Lange og IWC, ikke noen dårlig attest det, ser jo også hvor inspirasjonen er hentet fra. Muligens et godt investeringsobjekt? Ser også at det ikke ligger en eneste Habring til salgs på ebay...
 
Redigert:
De har ikke en ren nettbutikk på siden sin, det har nok litt med volum å gjøre. Men du kan bestille direkte. Jeg kontaktet dem via epost, og de var vennligheten selv. Det ble ikke noe handel på meg i første omgang,men de ligger høyt på ønskelisten. Fantastiske klokker.
 
Habring2 har noen flotte ur med mange modifikasjonsmuligheter.

Etter hvert også med interessante urverk som Chronograph COS, en kronograf uten pushere...

ahci_image.1327761.jpg


Og Foudroyante 2010 med tikkende sekunder og Foudroyante (en viser som spinner rundt på 1 sek, med 1,25 tidels intervaller)

331x331_original28413.jpg


Det er Tidssonenmedlemmer som har hatt Habring2-ur, eller i hvert fall vært nær å kjøpe, de kan jo melde seg på diskusjonen hvis de har lyst, men slik jeg har forstått det, er det bare å ta kontakt med Habring2 direkte for et salg.

@Audemars @Fyrsten
 
Redigert av en moderator:
Takk for gode svar.
Jeg er veldig interessert i å høre erfaringer fra de av dere som har vært i direkte kontakt med Habring2.

Kjedelig at tråden er blitt flyttet til et bortgjemt underforum.
 
Maria og Richard Habring har rykte på seg for å være veldig trivelige. Det er vel bare å ta kontakt med dem.