Hvor stort er for stort?

For meg blir å ha et "gjøk-ur" på 43mm++ alt for stort. Jeg synes ikke ur over 40mm er særlig pent. For meg er dressur fra 34 til 38mm og vanlig ur 38 til 40mm :)

morini skrev:
Dette blir veldig individuelt. Det er en motegreie at man de siste årene skal gå med tildels komisk store klokker, og når man eksponeres for moter og trender generelt bør man ta en alvorlig kikk hva moten skal henges på – deg selv.

Så sant. Men uansett klokkestørrelse og modell er det en god idé å ta et kritisk og forsøksvis objektivt blikk på eget håndledd :D

Dette fungerer for eksempel ganske bra:
Rambo.jpg

Dette er på grensen...:
Edit: Slettet.

Total komikveld:
Edit: Slettet.

Jeg synes egentlig den der er over grensen. Trist å ha så små håndledd.....

På den annen side, må det jo være greit mtp vintageur!

Mine klokker er fra 34 mm til 39 mm. Jeg kan bruke klokker opp til 42 mm, men større en 42 mm blir for stort. Trives best med 37 mm.

En klokke med hvit eller sølvfarvet urskive og stor diameter på skiven/tynn bezel, oppleves som mye større enn en klokke i samme størrelse, med sort skive og en kraftig bezel/mindre urskive.

Vegard skrev:
D@mn! Tenk å være WIS og såvidt klare av en Explorer :D

Vegard

Nå er vel Explorer bilde av KyleL fra bl.a Rolexforums, han er jo ikke mer enn 12-13år? Så forhåpentligvis vil håndleddene hans gro litt til :D
Han er forøvrig en dedikert wis og en veldig hyggelig fyr :D

Nuvel, det visste jeg ikke - litt ubetenksom bruk av Google bildesøk. Linken fjernet.

(men Sly får bli igjen...) ;)

Hvorfor fjerne linken / bildehenvisningen ?

Kanskje ikke riktig sted å ta det opp, og slett ikke noe vondt ment, men jeg misliker at man hele tiden skal ha mulighet til å redigere sine innlegg.

Enig med DJM. Dessuten synes jeg fotoene og kommentarene var helt uskyldige :D . At en tolvårig klokkeentusiast har påført seg en explorer er vel ikke helt påregnelig :D .