Hvor mange bruker klokke no til dags?

Så det du egentlig spør om er hvor mange her inne som er mellom 14 og 21 år? Jeg prøver så godt jeg kan, men klarer ikke å skjønne hva slags fornuftig informasjon du kan få ut av å stille dette spørsmålet på et klokkeforum. Ethvert annet forum hadde egnet seg bedre.

Du har eit veldig godt poeng, men har ein relativt dårlig erfaring med forum på generell basis, diskusjonsforumet er vel ein av de største forumene og ekstremt med trolls og slikt der.

Men er vel i grunn det eg gjør (spør hvem her som er 14-21). Eller 14-30.

Vet ikke en gang hva som er on og off topic lenger, men det er klart det er håp for de unge når Daniel Tiger stiller på Barne-TV med klokke hver kveld, og man til og med kan lage sin egen DIY Daniel Tiger-klokke... :mrgreen:

latest

mezzanine_823.jpg.fit.344x192.jpg

@Ragnarok : jeg bor i Bergen og såpass nært at jeg rusler til jobb. Samme vei som ungdommen går mot en ungdomsskole og en vgs. Jeg ser mange av de har klokker. Og ikke bare noe tull heller. Har sett flere Rolex datejust og omega klokker. Men det som tar kaka er jo veskene de bruker nå om dagen! LV, Prada, osv osv..

Redigert av en moderator:
Min erfaring er at "ungdommer" på min alder, altså slutten av tenårene/starten av tjueårene, er at veldig mange jenter går med klokker, spesielt de som bryr seg litt om hvordan de tar seg ut. Har enda til gode å se en som ikke er Michael Kors, Daniel Wellington osv på jenter. Blant gutter vil jeg si at det er vesentlig mindre klokkebruk, flertallet går ikke med klokke i det hele tatt, og blant de som faktisk bruker er det mye Diesel og andre moteklokker det går i. Men her er det (heldigvis) mulig å se noe mekanisk i ny og ne.

Min erfaring er at "ungdommer" på min alder, altså slutten av tenårene/starten av tjueårene, er at veldig mange jenter går med klokker, spesielt de som bryr seg litt om hvordan de tar seg ut. Har enda til gode å se en som ikke er Michael Kors, Daniel Wellington osv på jenter. Blant gutter vil jeg si at det er vesentlig mindre klokkebruk, flertallet går ikke med klokke i det hele tatt, og blant de som faktisk bruker er det mye Diesel og andre moteklokker det går i. Men her er det (heldigvis) mulig å se noe mekanisk i ny og ne.

No i det siste har eg "studert" litt rundtom, og må si meg enig i det du sier.
Har vel 3 jenter i klassen som har begynt med klokke.

Hei!

Jeg var hos Urmaker Jacobsen for en tid tilbake for å hente noen Sinn-deler jeg hadde bestilt. Min femåring fikk øye på en sukkersøt og rosa Gul. Det var bare å bla opp, fordi det var ikke mulig å forlate butikken uten.

Nå jobber vi med å lære klokken.

Har en son på 3 1/2 (kanske inte precis den aktuella åldersgruppen) och han bär gärna klocka de dagar han kommer ihåg att han har en :p

Min datter på 2 år er veldig glad i Quartz-plastikklokka si og den er stadig i bruk både hjemme og i barnehagen. Satser på at det fortsetter slik med naturlige oppgraderinger underveis.

Prøver forgjeves å få min eldste sønn på 7 år til å bruke klokke - det er ikke snakk om, selv om jeg har sagt at han kan få omtrent hvilken klokke han vil innenfor rimelighetens grenser. Lillebror på 4 har et svært avslappet forhold til tid, noe han trolig har lært av sin mor. Hvis han noen gang kommer til å ha på seg klokke blir det trolig til pynt. Jeg holder en knapp på minstemann, han får klokke i dåpsgave - som far skal bruke til han blir stor nok :mrgreen:

Jeg er tjue år gammel, og har brukt klokke siden jeg solgte mopeden for å finansiere mitt første mekaniske ur i 2012:cool:

Nå eier jeg seks klokker;)

Jeg har en sønn på 16 år. I hans klasse så er det flere som har kjøpt seg mekaniske klokker selv, eller fått det til konfirmasjonen. Min oppfatning er at det er på vei tilbake til de unge.