Hvor kjøper man Rolex?

Medlem
3. nov. 2015
Innlegg
0
Sted
Bergen
Hei,
Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en ny utgave av Submariner 14060 nå på nyåret. Jeg vet Bjerke og Protid selger denne modellen, men vil gjerne vite om det er noen andre leverandører/forhandlere som kan levere til en bedre pris i Norge helst. Ønsker gjerne noen gode råd når det gjelder kjøp av klokker. Jeg kan godta å kjøpe den over nettet om det er mye gunstigere, men krever selvsagt da at papirer og standard er den samme som ved kjøp hos for eksempel Bjerke. Det er vel fordeler og ulemper ved begge alternativene.

Tusen takk
 
Hei :) finnes flere tråder her på forumet hvor mange skriver mye godt om ulike forhandlere. Selv kjøpte jeg en ny 114060 (regner med det er den du tenker på) fra urmaker Jørgensen i Tromsø. Jeg kan anbefale han på det sterkeste. Svarer på henvendelser nesten uansett når på døgnet du sender mail, i tillegg til å levere gode priser.
 
Hei Hjodd. Mange takk for raskt og godt svar! Regnet med at det måtte være noen tidligere tråder her ang. dette, men tenkte jeg ville bli henvist dit raskere enn jeg kunne lete meg dit selv, hehe. Flott hvis jeg kunne fått en lenke til tråden(e). Tromsø er også en fin by, så en tur dit for å kjøpe klokken hadde jo ikke vært dumt.
 
Hei :) finnes flere tråder her på forumet hvor mange skriver mye godt om ulike forhandlere. Selv kjøpte jeg en ny 114060 (regner med det er den du tenker på) fra urmaker Jørgensen i Tromsø. Jeg kan anbefale han på det sterkeste. Svarer på henvendelser nesten uansett når på døgnet du sender mail, i tillegg til å levere gode priser.

Hei Hjodd. Mange takk for raskt og godt svar! Regnet med at det måtte være noen tidligere tråder her ang. dette, men tenkte jeg ville bli henvist dit raskere enn jeg kunne lete meg dit selv, hehe. Flott hvis jeg kunne fått en lenke til tråden(e). Tromsø er også en fin by, så en tur dit for å kjøpe klokken hadde jo ikke vært dumt.
 
God erfaring med Jørgensen og Leirvik ur, begge er svarer på mail på dagen og gir gode priser.

Bjerke, min erfaring med de fra i sommer er : Det tar tre dager før du får svar, og når du først får svar så oppgir de listepris, og begynner å gnege om at de må sjekke ut pris på porto der andre sender gratis over natten.

Men som de sa i butikken, de selger så mye klokker til kinesere på ferie i Norge at de ikke trenger å gi rabatter.

Mulig det kan være verdt å høre med en forhandler i Stavanger, da byen er rammet hardt av oljekrisen om dagen, en tidligere kollega av meg fikk nylig en veldig god pris på en speedmaster i fra en forhandler i den byen.
 
  • Liker
Reaksjoner: MiniR
Enig med Hjodd her!

Kjøpte en 114060 i sommer , brukt men opprinnelig fra Jørgensen. Dette gav mersmak og det ble da naturlig å sende en forespørsel til Jørgensen. Mange gode skussmål her på TS lyver ikke, knallgod service, og hurtig på svar! Prisene var heller ikke ille :)

Så nå er en bestilling på en GMT BLNR akkurat sendt til nettopp Jørgensen! ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: HenrikNOR
Jørgensen er my man!! Jeg har handlet en del klokker av ham, og det er alltid tipp topp service og oppfølging. Må bare vise hva som dukket opp i posten i dag. Ventet egentlig bare en pepsi bezel, men fikk plutselig beskjed fra posten om at en pakke på 2,3 kg var på vei. Jommen ble det litt goddies denne gangen også :)

2171744D-F1A4-43C2-AAD3-243C1EDD1404_zpsyfyfu68u.jpg


863688E9-64BD-4898-A1C9-29E46624D4CE_zps7xbb2rfd.jpg



A6D380DA-B718-4C36-86B4-285775136657_zpsqucl9jls.jpg