Hvor kjøpe ny 21 mm skinnreim til Zenith El Primero 42 mm?

Medlem
3. okt. 2016
Innlegg
14
Sted
Oslo
Var innom urmakeren og de skulle ha 4000kr for en ny orginal skinnreim noe jeg mener blir litt i det stiveste laget når den første bare varte 1,5 år. Derfor trenger jeg tips til hvor man kan kjøpe skinnreimer som passer 21mm bredde som klokken har. Det er et veldig stort + hvis man også kan få på klaspen til klokken.
 
Jeg har handlet en del remmer fra Vietnam på eBay. Koster bortimot ingenting (200 - 400 kr) og har helt grei kvalitet. Ikke samme finish som en oem-rem, men du får en håndlaget rem i ekte krokodille- eller alligatorskinn.

Det finnes ganske mange slike selgere på eBay, og flere av dem lager også "custom" remmer etter dine spesifikasjoner (materialvalg, farge, lengde, bredde, huller etc).

Forventer at dette forslaget nok vil vekke avsky hos enkelte her inne, men det har fungert bra for meg :)
 
Hodinkee , crown and buckle , Molequin , camille fournet . Der finnes mange , men sistnevnte lager i meget høy kvalitet.
 
Jeg har kjøpt 21mm skinnreimer fra cheapestnatostraps.com. 150kr per reim er latterlig billig, og kvaliteten virker til å være omvendt proporsjonal med prisen. At de i tillegg har hurtigkobling på springbar er et stort pluss.
 
Når du har fått den nye remmen på, sett den forsiktig inn med nöytral skofett (den som lukter litt honning) på innsiden, da forlenger du levetiden radikalt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Jeg har handlet en del remmer fra Vietnam på eBay. Koster bortimot ingenting (200 - 400 kr) og har helt grei kvalitet. Ikke samme finish som en oem-rem, men du får en håndlaget rem i ekte krokodille- eller alligatorskinn.

Det finnes ganske mange slike selgere på eBay, og flere av dem lager også "custom" remmer etter dine spesifikasjoner (materialvalg, farge, lengde, bredde, huller etc).

Forventer at dette forslaget nok vil vekke avsky hos enkelte her inne, men det har fungert bra for meg :)
Har du noen anbefalte selgere på eBay?
 
Var innom urmakeren og de skulle ha 4000kr for en ny orginal skinnreim noe jeg mener blir litt i det stiveste laget når den første bare varte 1,5 år. Derfor trenger jeg tips til hvor man kan kjøpe skinnreimer som passer 21mm bredde som klokken har. Det er et veldig stort + hvis man også kan få på klaspen til klokken.

For 21mm reimer har jeg stort sett brukt bestilt fra Delugs Straps.
Priser er ofte sub 1000-lappen, alligator er derimot rundt 1300.- før MVA. Muligheten for materialvalg, finnish og stiching etc er ganske overvelmende.
Fra erfaring er lærkvalitet og finnish en god del bedre enn de fleste reimmakere fra Ebay og Etsy ;)