Hvor går grensen?

For sterkt bilde....o_O

Husk jo mer man polerer, jo mer stål blir forduftet.

En ny-klokke kan alltids repareres og få en service, selv Patek-er. Slikt jeg ser det kan ny-klokker brukes til alt (gitt vanntetthet osv. selvsagt). Som det blir nevnt her, det er bruksgjenstander så kjør på.

Min venn Rob f.eks, har en Nautilus som ser sånn ut:

Og det er en Tiffany-skive to boot. :D De som bruker hvite hansker når de tar på seg PP-en får nok kaffen og mere til i halsen.

Ved neste service kan man få denne til å se splitter ny ut.

Vintage-klokker derimot skal man være mer forsiktig med, da kosmetiske og/eller mekaniske skader i verste fall kan bety at man må kassere klokka, eventuelt måtte la den bli en franken. DET er trist det... :)

En helt annen ting er signalet du gir til omverdenen, skulle du stå med et trykkluftbor i veikanten med en PP rundt håndleddet. For en kjenner (som det er flere av her inne) hadde man nok undret litt for å si det mildt.

1680 Red
Kjøpte denne av @Greg - og bruker den relativt ofte. Benytter lenka aller mest. Tar den imidlertid ikke med under vann.

16750 Pepsi
Handlet med @kimmen - og denne har jeg herjet litt med, og bezel insert fremstår mer slitt enn når jeg kjøpte den.

14060
Hyggelig handel med @2JHead - og denne brukes til alt - alt. Min beater egentlig. At madammen også har lagt sin elsk på den får så være.

16570
Madammen dunker denne borti alt mulig - og det er hennes bruksklokke. Hun tar ikke hensyn. Bra. Kudos.

Nye
BLNR, Polar og ND har jeg kjøpt splitt nye fra norsk AD - så de brukes som 14060. Litt skraper og karakter er mao. ikke bare OK - men litt kjekt.

Joker
Da gjenstår OP 116000, som jeg "sparer" litt siden den er min egen lille hemmelighet.

• Liker
Reaksjoner: Furch
Bruker ikke RO ved dekkskifte ...
12E6C48D-C578-4B38-B5A1-A4AB510B4124_zpsphlqmwdb.jpg

En Range Rover er i utgangspunktet laget/dimensjonert for hardcore offroad kjøring.

Så det er derfor de ikke tåler den harde bybruken. ;)

Jeg bruker alle mine klokker på på jobb. Jobber ute, men ikke farfars gull-Iwc. Til sykling bruker jeg ikke klokke, eller en mekaisk det ikke er så farlig med.