Hvor finner jeg skokrem i korrekt farge til R.M. Williams rum?

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Sted
Oslo
Jeg har et par R.M.Williams Braxland i fargen Rum. I fjor søkte jeg etter korrekt farget skokrem uten hell da Williams har sluttet å selge skokrem i denne fargen.

En selger i byens bedre konfeksjonsbutikk solgte meg en krem som skulle være samme farge, men neida..

Så dere stilguruer! Hvilket produkt er det jeg ser etter?

RM Williams sin egen Chestnut polish. Jeg bruker denne, er vel en nyanse annerledes men det blir bra etter en runde med deres Saddle dressing..
Eller missforstår jeg fargen på bootsa dine?

Tror du forstod meg korrekt @titan
Fargen på støvlene er Rum. Jeg er ikke være enig i at fargen chestnut er lik nok til å kunne brukes.

Jakten fortsetter!

Er vel ikke så nøye om skoene endrer litt farge etter puss, har selv ofte opplevd at skokrem kan endre fargen til en mørkere variant, men det spiller i praksis liten rolle?

Jeg pleier å bruke klar skokrem hvis jeg ikke har rett farge til skoene, kanskje ikke det du er på jakt etter, men det fungerer frem til du finner rett fargetone.

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Er vel ikke så nøye om skoene endrer litt farge etter puss, har selv ofte opplevd at skokrem kan endre fargen til en mørkere variant, men det spiller i praksis liten rolle?

Patina på urskiver er innafor, men skjolder eller "flekktyfus" på skotøy er ikke det.

@Trulle75
Jeg har samme modell i samme farge og bruker Saphir Pommadier og Pate de Luxe i Medium Brown med stort hell :)

Takk @Golfballen !
patedeluxe100ml_color_chart-500x638.gif