Hvilken urmaker i Oslo anbefales for en Seamaster fra -70?

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Innlegg
2.202
Sted
Oslo
Hei folket.
Hvilken urmaker i Oslo anbefaler dere for å en liten jobb på en Omega Seamaster fra 1970?

Rett før helgen skulle jeg trekke den opp og stille uret. Plutselig er hele kronen, men stangen, helt løs og jeg kan trekke den rett ut av uret.
Jeg kunne sette den inn og fortsatt trekke opp klokken, men jeg fikk ikke stilt uret og stangen (hva den nå heter) var helt løs.

I jungelen av klokkebutikker er det varierende grad av kunnskap om vintage ur, så jeg håper noen har tips om hvem man skal gå til. Jeg slipper jo ikke hvem som helst til på klokkene mine;)
Som nevnt leter jeg etter en i Oslo-området.
 
Hei folket.
Hvilken urmaker i Oslo anbefaler dere for å en liten jobb på en Omega Seamaster fra 1970?

Rett før helgen skulle jeg trekke den opp og stille uret. Plutselig er hele kronen, men stangen, helt løs og jeg kan trekke den rett ut av uret.
Jeg kunne sette den inn og fortsatt trekke opp klokken, men jeg fikk ikke stilt uret og stangen (hva den nå heter) var helt løs.

I jungelen av klokkebutikker er det varierende grad av kunnskap om vintage ur, så jeg håper noen har tips om hvem man skal gå til. Jeg slipper jo ikke hvem som helst til på klokkene mine;)
Som nevnt leter jeg etter en i Oslo-området.

Ossur Soleim nevnes svært ofte i vintage-sammenheng, men han har ofte mye å gjøre og lang ventetid. Stikk innom og spør!

Ellers har jeg kun godt å si om Alf Lie på Aker Brygge og Enger Ur i Bygdøy Allé.
 
Ossur Soleim nevnes svært ofte i vintage-sammenheng, men han har ofte mye å gjøre og lang ventetid. Stikk innom og spør!

Ellers har jeg kun godt å si om Alf Lie på Aker Brygge og Enger Ur i Bygdøy Allé.

Har brukt ossur i mange år, han er uovertruffen. Alf på Aker Brygge har jeg også bare godord om.
 
Høres ut som dette kan være et easy fix, send en mail til Roger Sveian eller Dag Branaas.
 
Ossur har lang ventetid. Jeg leverte inn en Speedmaster for pakningsbytte i starten av oktober i fjor. Klokken ble ferdig i forrige uke....


En hvilken som helst urmaker kan ta seg av klokken din.
 
En hvilken som helst urmaker kan ta seg av klokken din.
Nei. Neineineinei!

"Urmaker" Malmnes i Bogstadveien tok imot kameratens 200m pre-Bond Seamaster for batteriskifte. Til tross for at han påpekte at han brukte klokken til å dykke med, gadd de tilsynelatende ikke å trykkteste den - for ikke fikk han trykktestutskrift og samme sommer fylte den seg med saltvann og døde.
 
Ossur har lang ventetid. Jeg leverte inn en Speedmaster for pakningsbytte i starten av oktober i fjor. Klokken ble ferdig i forrige uke....


En hvilken som helst urmaker kan ta seg av klokken din.

Det er vel ikke da snakk om lang ventetid, men veldig lang ventetid;) Tyder nok på at han er flink, som mange sier, og at han får mange oppdrag:) Kanskje for mange..
 
Det er vel ikke da snakk om lang ventetid, men veldig lang ventetid;) Tyder nok på at han er flink, som mange sier, og at han får mange oppdrag:) Kanskje for mange..

Det er meget mulig. Jeg kjørte forøvrig forbi butikken hans i 22-tiden på både fredag, lørdag og i går, og da satt han ved benken og jobbet.
 
Sannsynligvis en bagatell. Låseskruen som holder velle og krone på plass må strammes. Alternativt kan det være noe som er slitt og må repareres. Vidar på Kolbotn Ur fikser dette for deg.
 
Urmaker Enger i Bygdøy alle fikset jobben på under et døgn til en rimelig pris.
Fiks løsning med sms når uret var klart for å hentes.

Og flere av dere hadde rett. Det var bare en skrue som måtte strammes.

Takk for gode tips!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Jeg forsøkte å levere klokken min (Omega Seamaster fra 1960) til Ossur Soleim, men han fortalte at han etter 1 januar i år ikke reparerte Omega-ur, pga at han ikke er Omega-forhandler. Han anbefalte Christensen rundt hjørnet.

Mvh
Torgard
 
Jeg forsøkte å levere klokken min (Omega Seamaster fra 1960) til Ossur Soleim, men han fortalte at han etter 1 januar i år ikke reparerte Omega-ur, pga at han ikke er Omega-forhandler. Han anbefalte Christensen rundt hjørnet.

Mvh
Torgard

Ja, han er litt der, merket det også. Da er det bare å gå til enten Vidar på Kolbotn eller Tidemans. Sistnevnte gjør full service til samme pris som Ossur, bare med levering 14 dager- 1 mnd.