Hvilken Rolex skal jeg ha? Første Rolex til en Rolex-grønning

16613 er et godt valg. Ta LN (Sort dial og bezel). Mer konservativ. ("gammelrik") :cool:

Enig i dette, jeg hadde en kort periode en helgull sub med blå skive og selv om det er kult så stemte ikke klokken på hverken brun eller sort skinnrem (i mine øyne). Med sort skive blir jo mye enklere og klokkens inntrykk kan dempes en del ved å bytte sko.

Hmm, vanskelig å velge, ett merke med nesten bare fine modeller ;) Selv ville jeg nok valgt en Explorer 1 eller Datejust som min første Rolex. Hvis pris ikke har noe å si er jo Daytonaen vanvittig vakker!

Valget er tatt. Det blir en 16613. Godt å se at ihvertfall et par stykker syns det er et ok valg :p Fortsatt litt usikker på om jeg skal gå for blå eller svart skive, men heller kanskje foreløpig litt mot svart. Breitlingen lar vente på seg hos Tidemann, så jeg har fortsatt litt tid å bestemme meg på ettersom den må selges først.

Så, jeg kupper min egen tråd og kommer med et oppfølgingsspørsmål:
Jeg ser at flere av 16613'ene som er til salgs selges med tilbud om å bytte skive og bezel før salg. Altså at blå skive og bezel kan byttes med sort skive og bezel. Er dette kosher? Og dersom det ikke er kosher; hvordan skal man vite at dette ikke er gjort?

Hvis selger har litt å gå på er det ikke sikkert dette er en altfor dårlig deal? Tight lenke og boks/papirer er jo ikke noen selvfølge for en 16613 fra 90-tallet.

Jeg har forresten god erfaring med Trond som selger. Kjøpte en DJ av han for noen år siden.

Hvis selger har litt å gå på er det ikke sikkert dette er en altfor dårlig deal? Tight lenke og boks/papirer er jo ikke noen selvfølge for en 16613 fra 90-tallet.

Jeg har forresten god erfaring med Trond som selger. Kjøpte en DJ av han for noen år siden.

Er i dialog med han. Har tilbudt Breitlingen i delbetaling og han skulle se på den. Forhåpentligvis kjøper noen Breitlingen i mellomtiden (hint hint). Er jo lettere å forhandle med cash :)

Ja den kom jo nærmest som bestilt @Hansaeng.. Hadde bare Breitlingen vært solgt :mad:

Prisen var jo også litt i meste laget, og service-historikken var ukjent.

Med b/p/a (anker:) og ettersom bildene viser flott stand så syns den er fornuftig priset. Så enig med Hansaeng: løp og kjøp!

Og jeg støtter valget ditt, de sorte TT-subene er megaflotte!

Redigert av en moderator:
Ikke meningen å kuppe tråden din @acnorway

Men jeg ønsker å høre om noen har sett denne modellen irl?

4xN6fdF.jpg

Skal handle min første Rolex og har da forelsket meg i Datejust II. Har fått litt napp på en modell lik den over, men er usikker på om denne er "riktig" i TT.

Hva synes folket?

4xN6fdF.jpg

Skal handle min første Rolex og har da forelsket meg i Datejust II. Har fått litt napp på en modell lik den over, men er usikker på om denne er "riktig" i TT.

Hva synes folket?

DJ må vel være den Rolexen som er MEST riktig i TT :)

4xN6fdF.jpg

Hva synes folket?

Go for it! Helt nydelig... :)

Hadde en TT med diamantskive på armen på flyplassen i Frankfurt for en tid tilbake. I teorien er det bare harry og bling, men på armen var det magisk! :D