Hvilken rem liker dere best?

Hvilken type rem liker dere best?

  • Metallenke

    Stemmer: 0 0,0%
  • Skinnrem

    Stemmer: 0 0,0%
  • Natobånd

    Stemmer: 0 0,0%

  • Antall stemmer
    1
Medlem
10. juni 2008
Innlegg
1.297
Sted
Trondheim
Så, hvilken rem syns dere kler klokker best? Lenke, skinnrem, gummirem eller nato? Jeg vet at "alt til sitt bruk" gjelder, og at det spørs hvilken type kloke det er. Men hva har dere alt i alt mest sansen for?
Post gjerne bilder av deres favoritter!
 
deployant.jpg


Er svak for lenke.

Ellers liker jeg skinnrem på klassiske klokker og gummi eller nato på dykkere.
 
Enig. En klokke symboliserer for meg noe varig, noe en skinnrem ikke gjør. Har ingen erfaring med eksklusive skinnremer men ser for meg at de eldes og slites etterhvert uansett.
 
Skinn er tingen - gjerne alligator.
Men har fått sansen for GO sin Trieste rem og ikke minst måten de behandler kalvskinnet de bruker på PMChrono. Det gir en fløyelsaktig gummioverflate med carbon mønster
 
Lenke for meg, iallefall på den varmere delen av halvåret. Om vinteren skal jeg være enig at en god skinnreim er å foretrekke.
Har litt med klokken å gjøre og, ikke alle som ser like bra ut med lenke/reim.
 
Skinnremmen fikk min stemme, men lenke er vel så avendelig.
Har sett flere "kunstverk" lignende lenker,- Panerai sin "gamle" lenke, Breitlings Pilot, Omega's mesh m.m.fl.

Dykkerur til "ekte" bruk, bare ha gummi. IMO :D
 
Rem eller lenke kommer helt ann på uret og settingen det skal brukes i.

Når Bond kan bruke stållenke til smoking er vel det meste lov? Det ser jo også tøft ut da :D

Min JLC Extreme World Chrono har lenke, aligator og gummi som skiftes på 10 sekunder. Muligens den ulitmate pakken!!! 3 for 1 :p
 
Skal man ha ett valg må det bli lenke.

Skinnrem kan se flott ut det, men er ubrukelig dersom klokken skal kunne sitte på deg hele tiden.
Må si det har forundret meg å se alle de dyre gedigne dykkerurene med skinnremmer. Paneraier som er vanntette dypere enn eieren er vanntett bæres med jålete aligatorremmer ?! Blir litt bakvent for meg.

Til dress derimot....
 
Trane skrev:
Paneraier som er vanntette dypere enn eieren er vanntett bæres med jålete aligatorremmer ?! Blir litt bakvent for meg.

Til dress derimot....

Da bytter vi bare til gummirem ;)
Ellers er jeg begeistret for lenke fordi jeg synes det er behagelig å ha på. Men til Pam MÅ det være rem av ypperste kvalitet.