Hvilken Omega Seamaster 300m av disse tre?

Hvilken Omega Seamaster 300m av disse tre?

  • Stål

    Stemmer: 50 63,3%
  • Stål og gull (sedna)

    Stemmer: 10 12,7%
  • Helgull (Sedna)

    Stemmer: 19 24,1%

  • Antall stemmer
    79
  • Avstemningen stengte .
Medlem
6. des. 2013
Innlegg
10.917
omega-seamaster-diver-300m-omega-co-axial-master-chronometer-42-mm-21032422003001-l.png


omega-seamaster-diver-300m-omega-co-axial-master-chronometer-42-mm-21022422003002-l.png


omega-seamaster-diver-300m-omega-co-axial-master-chronometer-42-mm-21062422003001-l.png


Sistnevnte fortjener et ekstrabilde av baksiden:

omega-seamaster-diver-300m-omega-co-axial-master-chronometer-42-mm-21062422003001-2-product.png
 
Det er smak og behag... Men jeg synes det skjærer seg litt med rosegull på en slik (bruks/tool/chunky)...) klokke. Det blir litt som en reke som ligger på stranda og skriker at den er en hummer.

Ja takk til rosegull på dressklokker. :)

Jeg er klar over at du eier en helgull sub.. Av en eller annen grunn blir det litt annerledes. Sliter med å rasjonelt forklare hvorfor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen og Loevhagen
Jeg tenker litt annerledes når det gjelder samme argumentasjon med tanke på sjøfauna. Det er litt herlig å bære helgull (hummer) og fremstå som en reke (under radaren).

Å kombinere en gummireim med helgull er en velprøvd oksymoron i armbåndsurverden. ;). Ref. Rolex, Patek, Vacheron, etc.
 
Two-tone kan være veldig kult, vurderte den (rosegul/ståll) faktisk selv, inntil jeg så den live. Omega fikk det ikke helt til her, imo.

Så full stål eller hellgull por moi.
 
Stål/gull er sjeldent pent, og etter mitt syn enda sjeldnere når det gjelder rosegull, som er mindre "røft" i utgangspunktet. Så den i midten ville jeg ikke gått for. Den gir et kjipt "bittelitt gull hadde jeg faktisk råd til"-inntrykk, fordi det at det er bittelitt gull på den er det eneste mulige argumentet for å kjøpe den, i og med at begge alternativene er klart penere. HELT objektivt sett, selvfølgelig. :p Ellers er jeg, som flere her, litt skeptisk til gull på den type klokker, men den ser unektelig pen ut på blå gummi, og hvis du liker den best og penger ikke er noen innvending, ville jeg ikke brydd meg om det. Jeg ville kanskje tenkt over om den gav meg nok ekstra følt verdi sammenliknet med en ellers identisk stålmodell, men det er mest fordi pengesummen ville vært en solid innvending for min del.

Bare husk å ikke bruk den til dress (i en formell setting), selv om det er gull i den. Det er en (desk)diver uavhengig av materiale. Ikke at noen bryr seg her på bjerget, men nevnes må det.