Hvilke urmaker gir beste rabatter?

Medlem
24. juli 2013
Innlegg
4
Sted
Arendal
Hei.Har handlet noen ganger nå av Lervik ur.Synes det er lite å innhente av rabatter ,er som regel 2500/3000 kr av klokker rundt 40 og 50K.Er det noen som har erfaring med andre forhandlere som er bedre på priser?
 
Hei.Har handlet noen ganger nå av Lervik ur.Synes det er lite å innhente av rabatter ,er som regel 2500/3000 kr av klokker rundt 40 og 50K.Er det noen som har erfaring med andre forhandlere som er bedre på priser?

Kommer helt Ann på uret.
 
Spurte om pris på Zenith El Primero 36`000bph for et par uker siden. veil 61000, slo av 6k fordi jeg spurte hva en "snill" pris ville være ved et evt kjøp.
 
Min erfaring er at hyppige handler gir gode rabatter, det samme ved kjøp av flere klokker i slengen.
Dyre klokker er også lik bedre rabatter. Ikke bare i kroner, men i prosent også.
 
Hei.Har handlet noen ganger nå av Lervik ur.Synes det er lite å innhente av rabatter ,er som regel 2500/3000 kr av klokker rundt 40 og 50K.Er det noen som har erfaring med andre forhandlere som er bedre på priser?

Lervik er vel en av de jeg har opplevd til å være rundest i kantene når det kommer til rabatter. Ihvertfall på de kjøpene jeg har gjort. Har handlet både Speedy og Hulk derfra, og vært fornøyd med rabatten begge ganger :)
 
Lervik er ikke de som gir best rabatt.

Rabatt er litt avhengig av modell også. Rolex tillater ikke AD å gi mer enn 10% på SS modellene.

Bra tråd forresten.
 
Mr. Jørgensen gir gode rabatter - avh. modeller.

Askeland er ikke så ille heller når du snakker med selveste SkyDweller-sjefen med dine klokkekunnskap.
 
Dette tror jeg kan variere fra måned til måned og fra klokke til klokke.

Har har et par ganger undersøkt Jørgensen, Askeland og Lervik. Den ene gangen var Jørgensen rimeligst på 2 av modellene jeg vurderte, men Askeland Krs. "vant" på de to andre. Lervik var på alle alternativene rett i nærheten av den rimeligste i alle fire alternativene.
 
Urmaker Jørgensen i Tromsø gir etter mine erfaringer de beste rabattene på Rolex;)
 
Lervik: "Ingen rabatt på BLNR! Vi får så få inn!"
Jørgensen: "Veil.pris er ..... og vår nettopris er ....!..."
 
Redigert:
Først og fremst:
Jeg er av den oppfatning at rabatt- og pristråder som dette ikke hører hjemme på vårt forum. Ref tidligere dekreter frå vår allmektige @Fyrsten

Dernest:
Betyr pris (rabatt) mer enn god kjemi, god service, beliggenhet etc? I så fall, er dere helt sikre på det?
Har dere noen gang vært i den situasjonen at dette har vært et tema? Det finnes egne tråder dedikert den enkelte forhandler som sikkert kan gi gode svar på mye av dette.


Jeg oppfattes sikkert som en grinete gammel gubbe nå. Noe jeg for øvrig også er.
 
Redigert av en moderator:
Først og fremst:
Jeg er av den oppfatning at rabatt- og pristråder som dette ikke hører hjemme på vårt forum. Ref tidligere dekreter frå vår allmektige @Fyrsten
Jeg oppfattes sikkert som en grinete gammel gubbe nå. Noe jeg for øvrig også er.

@Minuteman, grinete gamle gubber er sterkt undervurderte. Du har min uforbeholdne støtte.
 
Redigert av en moderator:
I min verden betyr 10% veldig mye når man skal handle klokker i prisklassen 50.000kr og oppover. Ihvertfall når min "lokale" forhandler er Urmaker Bjerke. Får bedre service på G-sport når jeg handler sokker enn når jeg handler en ny Panerai på Bjerke. Når jeg allikevel ikke da får besøkt forhandleren, kjøper jeg av de som gir best rabatt og er hyggelige på telefon og Mail. Mine 5000(+) cent
 
  • Liker
Reaksjoner: ENAADES og titan