Hvilke(n) Patek Philippe-modell(er) liker DU best?

Medlem
22. april 2008
Innlegg
1.402
Patek P. er overlegen i tidløs kvalitet.
:p
Har dere noen Patek P. favoritt-modeller på lista?
 
Utvilsomt Nautilus 5711.
Den nye jumbomodellen på 43 mm med blå skive.

5711.jpg


(skal forøvrig gi deg et svar på PM'en når jeg kommer hjem fra jobb, time. Har på JLCen idag, så får ikke gjort noen mål her ;) )
 
  • Wow
Reaksjoner: Callahan
God smak;)
Jeg liker denne 5711 også. Men 5296G classic dial er ikke verst heller synes jeg;)
(Bildet fra tz)
 
Nå banner jeg i kjerka, men jeg synes ingen av PP modellene er fine. Nautilus er latterlig prisen og dessuten lite pen. Det samme gjelder Aquanaut. De eneste PP som har et OK design er enkelte Calatravamodeller, men sammenlignet med Vacherons Patrimony er også disse lite attråverdige. Det er synd at PP ikke kan designe klokker for jeg kunne godt tenkt meg en PP som jeg likte. Dette grunnet firmaets historie og forretningsmodell.
 
Nå banner jeg i kjerka, men jeg synes ingen av PP modellene er fine. Nautilus er latterlig prisen og dessuten lite pen. Det samme gjelder Aquanaut. De eneste PP som har et OK design er enkelte Calatravamodeller, men sammenlignet med Vacherons Patrimony er også disse lite attråverdige. Det er synd at PP ikke kan designe klokker for jeg kunne godt tenkt meg en PP som jeg likte. Dette grunnet firmaets historie og forretningsmodell.

Må si meg uenig, og det er jo også det som gjør denne klokkehobbyen så spennende.
Men da må jeg få spørre hva som er så galt med denne split-seconds fra PP.
159490
 
@Thomas84 : kan du vise østfoldingen hvordan en skikkelig Patek skal se ut? Utover din er 5711 i stål en deilig klokke:) Ikke at Nautilus med komplikasjoner er feil, kanskje bare misunnelig sånn egentlig:)
Jeg synes jo @Edzilla har truffet utmerket med sitt valg av Patek, den er jo veldig «skikkelig»;)
5711 er strøken - jeg ser for meg at min neste blir en hvit 5711, eller kanskje en 5712. Sistnevnte er litt sær i oppsettet, og derfor noe ikke alle liker. Jeg ble frelst av layouten for noen år siden, da jeg fikk se @The Player sin 5712r. Det er lekkert det!

Jeg vurderte en brukt 5167 da jeg skulle kjøpe min første Patek, men så fikk jeg se 5168.

5168 splittet entusiastene når den ble lansert. Spørsmål som;

«Hvorfor i allverden skulle de avvike fra den perfekte 40mm (eller 39,8 er det vel..)?»

«Hvorfor i hvitt gull? Stål funker jo så bra»

«Hvorfor blå skive? Flashy?!»

For meg var det en gavepakke. Jeg liker den ekstra vekten, de ekstra millimeterne og den blå skiva. Skiva oppleves ikke som oppmerksomhetssøkende blå, men heller veldig subtil. I sollyset er den mørk blå, nesten sort. Under litt roligere lysforhold kommer det ble spillet frem. Og er det mørk, ja, da oppleves den som sort.

Her i bilen i solskinn.
1529B89E-9EEB-4CB3-91F0-84F94474BB67.jpeg

659F2F74-7019-4799-9B99-07EAD3D33788.jpeg

Her er den ganske sort..
 
Jeg har tilgode å eie en Patek. Men gleder meg helt sinnsykt til å få den muligheten.

Er en typisk «blåmann» og er alltid svak for det med blått i, spesielt fra Patek.

Aquanaut 5168/5167/5164 er helt fantastisk. Er noe med gummi som gjør den en perfekt allrounder. 5168 er så sinnsykt mye kulere i virkeligheten enn på bilder.

Har alltid sagt til meg selv at jeg MÅ eie en blå 5711. Inntil jeg prøvde den. Synes den er litt «spinkel og skrøpelig», ikke missforstå det er en helt sinnsykt rå klokke. Men føler den er litt «skjør» for meg. Klokken fra Patek som får meg til å være «Mo i knærne» har lenge vært en 5726 på lenke. Nå som den også kommer med blå skive så er det uten tvil en 12-er. Fy fader for ett smykke!
F169F6BC-2AB7-48C6-865C-82BD976B1D99.jpeg

C12CBCB6-38DE-48AB-B7BF-D86DC12D684F.jpeg
 
Jeg har alltid vært svak for 5726, og med den nye blå skiven er det bare en megagrail!
 
Utvilsomt Nautilus 5711.
Den nye jumbomodellen på 43 mm med blå skive.

5711.jpg


(skal forøvrig gi deg et svar på PM'en når jeg kommer hjem fra jobb, time. Har på JLCen idag, så får ikke gjort noen mål her ;) )

Her var det en del endringer på 11 år. 5711 er ikke lenger min favoritt, og Patek har gått over til å markedsføre Nautilus som 40 mm ;)