Hva fikk deg til å kjøpe Panerai?

Hmm.. Tror det faktisk er slik P300x urverkene er konstruert. Med 2 fjærhus i serie, så blir kreftene fordelt med ulik kraft avhengig av fjærspennet. Spesielt når uret er nytt, siden friksjonen i fjærhusene da er størst.
Som andre har sagt tidligere, så kan en sekundviser på en Pam med dette system være frustrende, men det er prisen å betale for en lang gangreserve.
Mitt eget 422 oppfører seg også slik, men over 3 dager er "gjennomsnitt" avviket ca +4 sek/24t som er akseptabelt.
Sånn funket ikke min, og 372'n min går jo veldig bra sammenlignet med 423.

Jeg har hatt 5 Paneraier og har heldigvis ikke opplevd problemer med noen av de.

PR på min 233, som har det første inhouse verket til Panerai, er nærmere 10 dager enn de oppgitte 8, og den går like jevnt både på lav og full PR.

• Liker
Reaksjoner: MrFinale
Hva fikk meg til å kjøpe Panerai?

ROSA REM!!!

12724661_252179698450551_2121588846_n.jpg

Og @MrMstone da ;)

Jeg gjorde det ikke. Pizzaspaden min kjøpte jeg på en nettbutikk for kjøkkenutstyr:
73c6671d-9e5b-4bb7-9357-6743b8b26fa7

Er det noe jeg ikke har forstått? :cool:

Det som fikk meg inn i klokkeverden var en Breitling Chronomat Evolution. Men den kvittet jeg meg kjapt med fordi den fikk for mye oppmerksomhet og jeg fikk kommentarer for den hele tiden. Så jeg følte meg litt "gangster" med mye "bling". Så da begynte letingen etter en klokke som kom til å gå under radaren for folk flest. Jeg falt pladask for en Panerai 005. Etter et års tid flippet jeg den og endte opp med en Panerai 312. Er veldig fornøyd med den.

Hatt fem Pam. 111, 243. 312 og nå 001 og 087. Var særlig 001 som har vekket begjæret og jeg KAN være troendes til å ta en (bitteliten) tattis av logo. Ellers vil jeg komme med nok en brannfakkel. Unitas - ETA samt 7750 er utrolig robuste. I chrono versjon er 7750 noe av det bedre jeg har opplevd. Still dato riktig (ikke etter 19 - 20) for å være sikker, og det går og går. Lette å regulere og holder skyhøy amplitude. Men selvfølgelig lite spennende rent "horologisk". Her er det design og historie som er en killer i mine øyne.