Hei,
Nå er jeg bare en vanlig stakkars bruker på dette norske forumet, men hvis jeg skal si hva jeg føler - så synes jeg vel at det beste er å holde "klokkene og prisene" klart avskilt ref. mange av de større ur-forum rundt om i verden.
Et slikt forum bør være likt og "fair" for alle og enhver som ønsker å delta, og da vi her stort sett typisk diskuterer og ytrer meninger om en luksusvare vil spørsmål om pris ikke helt henge sammen.
Er klar og typisk grunn er at en "rett pris" på et ur i utgangspunktet er nesten umulig å si.
En selger vil ALLTID forsøke å få mest mulig igjen for sitt ut, men kjøper vil følgelig gi minst mulig.
I en presset "pengeknipe" er det sikkert en selger som f.eks. lar sin GMT IIC gå for 10.000 mindre enn han ville gjordt ellers.
Og motsatt - hvis en kjøper bare "må ha uret nå", så gir han mer en det han hadde trengt å gjordt gjordt ellers.
Hva er "riktig" pris??
Og for noen er et ur til 5000 kr mye, for en annen er 100.000 kr "like mye" om dere skjønner.
Slike diskusjoner kan fort føre til at noen får "tak i" eller skal jeg si finne sin samarbeidspartner på nett for handel, da selvfølgelig til gagn kun for de partene seg i mellom.
Og dermed - tar forumet - som jeg vil mene er opprettet for å utveksle erfaringer, bilder, gleder og sorger med sine timepieces - en mer kommersiell form a la nettbutikk.
Ofte ender det opp synlig eller mer anonymt med en tyngre og mindre blid tone på diskusjonene.
Det er mange grunner til å holde prisdiskusjoner unna generelle ur-fora, men dette må selvfølgelig bli opp til moderatorene her inne å ta den avgjørelsen.
Jeg må reise avgårde nå, så just my 2 cents...
Businesstraveler