Skulle bare rygge ut av garasjen slik at det ble lettere å feie gulvet.
Bakluka på bilen stod oppe, det hadde jeg glemt...
Gummikloss på innsiden av garasjedøra.
Den tok i mot, men ikke uten å lage en bulk.
Sikkert ikke gratis å fikse.
Er det noen her som vet hva noe slikt koster å rette opp? Det ser ikke ut som lakken har sprukket, og bulken sitter bare i den tynne kanten på bakdøra.
Hvis det ikke er skade på lakken ville jeg tatt kontakt med noen som driver med å "massere" ut bulker. Vi bruker et firma som heter Bulkfix og resultatene er opp mot 95%, koster ikke mange lappene. Siden det er i bunn av luka der platene ligger dobbelt, kan det være noe værre enn om det var på en enkel plate. Men bør være mulig å fikse dette uten å bytte komplett bakluke pluss lakk og alt som hører med. Lykke til
Jeg ble påkjørt for en stund siden, fant aldri ut hvem som kjørte i meg...
Da ble jeg tipset om at man kan få fikset mindre bulker hos yrkesfag (type mekanisk o.l) på vidregående, til en langt lavere pris en om du gjør det på verksted.
Her jeg er fra tok yrkesfag 150,- timen + lakk o.l. Mens karosseriverksted tar vell rundt 1000 lappen og opp + lakk.
Vet ikke om dette er vanlig ellers i landet, men det skader ikke å forhøre seg Du kan spare deg noen høvdinger!
Det ble en quick fix. Siden lakken ikke hadde sprukket hadde jeg muligheten til å gjøre et forsøk på å rette opp selv. Jeg varmet forsiktig opp lakken med en varmluftpistol først. Deretter dunket jeg sakte men sikkert ut det meste av bulken fra baksiden ved hjelp av en 2"x3" stender (treverk) og en hammer.
Nei, det ble ikke bra.
Ja, det ble mye bedre enn med bulk. Slik får det bli inntil videre...