Hjelp til vurdering av Day-Date diamantskive

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Hei dere! Noen som har vært borti en factory diamantskive til 18038/18238 som har gult gull-krone med tilsynelatende hvittgull innfatninger på diamanter? :unsure:

Bilder fra selger.
76CA7208-07A8-4A50-AD0D-DD7FDD142FED.jpeg

3FEC6AE2-DAC7-4B02-98AC-CBF6900D87F0.jpeg

Jeg har lett og lett på nett, men sølv/champagne diaskiver til gule DD har alltid gule innfatninger :rolleyes:
 
Redigert:
Her er fem bilder jeg fant på nett, tror det var på Klocksnack.se, som viser forskjellige skiver til femsifret DD. Jeg kan ikke garantere at dette er absolutt alle mulige, men skepsisen din ser ut til å være velfundert. Jeg klarer i hvert fall ikke å finne en sølvfarget skive med sølvinnfatninger slik som på bildene du har. Evt. be om makrobilder av innfatningene for å utelukke om det bare er dårlige bilder?

DD1.0.png


DD2.png


DD3.png


DD4.png


DD5.png
 
  • Elsker
Reaksjoner: Hansaeng og Anders
Takk! Det er en knallresurs :)

Kan være dårlige bilder, lyset eller noe. Forventet noe slik som dette:
3D4988EF-0F8A-42C9-8356-63457312C227.jpeg
 
Smart å se den i levende live ja. Jeg hadde forventet tydeligere gullfarge på de to innfatningene vi ser tydeligst, men det kan jo kanskje være en refleksjon av skiva som lurer oss på bildet.
3FEC6AE2-DAC7-4B02-98AC-CBF6900D87F0.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Anders
Vel, selger avsluttet prosessen uten nærmere forklaring, så mulig jeg stilte for mange spørsmål :ROFLMAO:

Forøvrig takk for bildene @ErlendBA, de skal jeg jommen meg spare og bruke til referanse senere. Noen spennende skiver som kanskje fortsatt er mulig å bestille her! Jeg har tidligere sjekket muligheten for å bestille Onyx-skive hos AD, og det var overraskende nok ikke vrient i det hele eller spesielt dyrt (all things considered, og med tanke på hvilken premium mange selgere av Onyz-DD gjerne vil ha).
 
Vel, selger avsluttet prosessen uten nærmere forklaring, så mulig jeg stilte for mange spørsmål :ROFLMAO:

Forøvrig takk for bildene @ErlendBA, de skal jeg jommen meg spare og bruke til referanse senere. Noen spennende skiver som kanskje fortsatt er mulig å bestille her! Jeg har tidligere sjekket muligheten for å bestille Onyx-skive hos AD, og det var overraskende nok ikke vrient i det hele eller spesielt dyrt (all things considered, og med tanke på hvilken premium mange selgere av Onyz-DD gjerne vil ha).

Buy the seller ...
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlendBA og Anders
Buy the seller ...

Indeed! Selger var derimot veldig behjelpelig, med mye informasjon, bilder og oppfølging. Så velger inntil videre å tro at det var utenforliggende årsaker til avslutningen :giggle:

Hadde uansett ikke kjøpt uten grundige sjekker, er fortsatt nysgjerrig på den skiven om den er innafor eller ikke. Håper selger tar kontakt igjen, som han åpnet for.

Anyway, da leter jeg videre etter (enda) en 36mm Day-Date. Den mest spennende Rolex-modellen for meg akkurat nå, så mange mulig skiver og mye klokkeglede.
 
Er det forresten noen som har erfaringer med å bestille mer esoteriske 36mm DD-skiver fra forhandler? Hvilke er faktisk tilgjengelige vs vanskelige å få?
 
  • Liker
Reaksjoner: icejeep
Jeg har tidligere sjekket muligheten for å bestille Onyx-skive hos AD, og det var overraskende nok ikke vrient i det hele eller spesielt dyrt (all things considered, og med tanke på hvilken premium mange selgere av Onyz-DD gjerne vil ha).
Hva snakker vi om, sånn ca.?
 
Er det forresten noen som har erfaringer med å bestille mer esoteriske 36mm DD-skiver fra forhandler? Hvilke er faktisk tilgjengelige vs vanskelige å få?

Alle som det står invalid purchase på får du ikke bestilt. Exchange HQ betyr bytte i sveits hvis du alt har skiven. Mulig det er kommet endringer på oversikten over også. Har inntrykk av at eldre steinskiver etterhvert får invalid purchase men vet ikke sikkert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Anders
Her er forresten bilde tilsynelatende av skiver til hvitt gull femsifrede, om noen skulle trenge det. Fant det også på Klocksnack :)
D725F9D7-7AA1-4E3C-BB08-A57E9CA523F7.jpeg
 
Liten obs, for en del skiver matcher ikke skivenummer referansen til klokka.

Feks. hvitgull daytona med helgull bezel har ref. 116519. Skivene heter dog ofte 116528+noe noe som er litt rart siden ref. nr på gult gull daytona er 116528.
 
  • Liker
Reaksjoner: Anders