Hjelp til valg av klokke (automatisk "dressur")

Veldig mange gode forslag her. Takk for tipsene! Har sett på veldig mange klokker på nettet det siste døgnet ;)

Wow! Har siklet på Nomos klokker de siste timene her. Nomos Ahoi Atlantik er så langt favoritten. Utrolig pen klokke! :) Den er ikke blant de absolutt tynneste, men i motsetning til Minimatiken er den skikkelig vanntett. Noen som har tips til forhandlere av Nomos i Trondheim? Ser noen her på forumet skriver at den kan bestilles enkelt via nettsidene til Nomos og de har priser inkl frakt og moms/fortolling. Har man ikke bedre garanti (5 år) dersom man handler klokke hos forhandler enn dersom man kjøper den fra utlandet på nett? Ser Nomos skriver at de har 2 års garanti. Noen som har erfaringer med Nomos-klokker og evt kjøp direkte fra nettbutikken deres?
Er kun Thune Aker Brygge som forhandler dem i Norge såvidt jeg vet. Du kan bestille fra dem:)

Ellers kan jeg trygt anbefale Nomos!

• Liker
Reaksjoner: AndreMolar
Har lest en del på forumet om diverse nettbutikker som fører klokker (Urverket / Chrono24 etc.). I utgangspunktet er jeg veldig for å støtte opp om lokale urmakere rundt om i Norges land. Det er tross alt disse vi har bruk for den dagen noe går galt med urverket. Prisforskjellen kan imidlertid være så store at man lett blir fristet av å handle hos slike aktører, men da dukker jo selvsagt usikkerheten på om dette kan være noe lureri.

Har de siste dagene siklet etter Nomos Ahoi Atlantik og finner flere forhandlere som fører denne til en hyggelig pris på Chrono24. Noen som har tips eller erfaringer når det gjelder denne nettsiden. Ser at selgeren jeg vurderer er "Trusted Seller" og har anbefaling fra 10 andre forhandlere på Chrono24. Dette sier meg ingenting ettersom for alt jeg vet kan mange andre aktører på disse nettsidene være svindlere. Setter pris på om noen kan ta en titt på linken jeg legger ved og gir meg en tilbakemelding. Vil jeg kunne forvente å ha en få en reparasjon utført på Nomos egen garanti hos eksempelvis Thune Aker Brygge - forutsetter selvsagt at det blir betalt norsk MVA og all import gjøres lovlig.

http://www.chrono24.no/nomos/ahoi-atlantik-ref-552--id3082462.htm

Kjenner ikke Watchfever selv men erfahringstråden om butikken fra mai i år på Uhrforum.de er positiv , riktignok bare fra 2 kunder som hentet varen der selv. Original vare men de er vel kanskje ikke AD for Nomos? Logistikk, mva håndtering etc er ikke alltid strømlinjeformet fra mindre tyske butikker slik som denne. Slet litt med det selv da jeg kjøpte dressklokka fra en mindre forhandler i Tyskland.
Ahoi er nydelig og holder seg knappt innenfor mine idealmål for dressklokke, men modellen som sådann er mer sporty enn dressy synes jeg, tekstil rem bl.a.

• Liker
Reaksjoner: AndreMolar