Hjelp til kjøp av lommeur

Medlem
5. jan. 2018
Innlegg
1
Sted
Rælingen
Jeg har alltid hatt lyst på et lommeur, helt siden ungdomsskolen, tror jeg. Men jeg har alltid tenkt at det er noe som ikke går ann å ha.
"Problemet" mitt er vel at jeg vil ha et mekanisk lommeur, ikke et batteridrevet, og jeg vil bruke den hver dag som en vanlig klokke.

Jeg prøvde meg på et lommeur fra INEX, og det var akkurat sånn som jeg ønska meg, man kunne se urverket forran, og man kunne åpne baklokket for å se mer på urverket, fikk den gravert med initialene mine og greier. Men ja, hadde uret i ca et halvt år, det var mer på verkstedet enn det var i lomma mi fordi det stoppet hele tiden uten grunn. Tilslutt fikk jeg beskjed om at det uret ikke var ment til hverdagsbruk alikevel, delene var for myke eller noe, sa de i butikken ihvertfall.

Så, nå er jeg jo redd for å prøve igjen, men ønske om et lommeur forsvinner ikke.
Finnes det lommeur som er mekaniske og som kan brukes hver dag? Vil veldig gjerne se urverket også. Er det noen som kan anbefale noen merker eller noen som vet hvor mye må jeg ut med?