Hjelp til å identifisere Seiko?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Sist jeg var ut og fløy satt den en herre foran meg med en orange Seiko dykker på hånden. Det var en modell jeg ikke har sett før, trenger litt hjelp til å identifisere den :D

Orange skive, tror bezel var svart (kan ha vært blank, husker ikke så godt). Den var kassen som var det mest karakteristiske, jeg mener at den var litt angulær ved lugsene med rett kant mot rem/lenke, tenk Oysterquartz eller AP RO.

Jeg så ikke skiven så godt, så jeg vet ikke om dette var en Prospex diver eller en billig Seiko 5.

Noen som har vært borti en modell som likner på det jeg forsøker å beskrive?
 
Orange Knight?

PC090005.JPG
 
Nope, krille. Hadde en liten "knekk" på kassen ned mot remmen.
 
Det er da du bare skal si: "Unnskyld. Hvilken Seiko modell er det du har på armen. Jeg er super klokke nerd skjønner du." ;)
 
Bra jobba, krille :D Jeg var tregere enn deg.

Jeg er litt skeptisk til å overfalle fremmede folk og snakke om klokkene deres :p
 
Skulle akkurat til å redigere, da jeg kom på at jeg glemte modellnummeret, men du fant den, ja. Spesiell sak, det der. Har ikke sett den live, jeg regner med at den så bra ut på nevnte herres håndledd siden du spør her etter den?
 
Skulle akkurat til å redigere, da jeg kom på at jeg glemte modellnummeret, men du fant den, ja. Spesiell sak, det der. Har ikke sett den live, jeg regner med at den så bra ut på nevnte herres håndledd siden du spør her etter den?

Den så veldig frekk ut, faktisk! Han var ellers ulastelig ankledd i dress, men det lyste orange lang vei fra håndleddet hans. Brudd på alle regler selvsagt, men han var en godt voksen herre som kunne tillate seg slikt :D
 
Den lenken der så da forresten utrolig skranglete ut, selv til å være billig-Seiko ...
 
Den lenken der så da forresten utrolig skranglete ut, selv til å være billig-Seiko ...

Vel, undervurder aldri Seikos evne til å spare et par yen ekstra på lenka. Min erfaring er at lenker til Seiko 5-modeller er utter garbage, nesten uten unntak. Prospex-modeller og oppover er vesentlig bedre.
 
Det er da du bare skal si: "Unnskyld. Hvilken Seiko modell er det du har på armen. Jeg er super klokke nerd skjønner du." ;)

En flytur jeg hadde fra Riga til Geneve ble kortere da jeg komplimenterte klokken til karen ved siden av. Han tilbø meg å prøve den om han fikk se på Omegaen min. En RW (tror jeg det var) med carbonfiberkasse. Tøff sak, aldri sett noe liknende.
 
Prospex-modeller og oppover er vesentlig bedre.

Med vesentlig bedre mener du da at de er av god kvalitet?
At noe er bedre enn über schmutzige kvalitet betyr ikke at det er bra.:)

Vurderer selv en Prospex modell, men er litt i tvil nettopp pga lenkekvalitet.
 
Med vesentlig bedre mener du da at de er av god kvalitet?
At noe er bedre enn über schmutzige kvalitet betyr ikke at det er bra.:)

Vurderer selv en Prospex modell, men er litt i tvil nettopp pga lenkekvalitet.

Både Sumo og Samurai er Prospex-modeller, og der synes jeg lenka er bra. Ikke i klokke-i-30000kr-klassen-bra, men mer enn god nok. Marinemaster har en kjempelenke med glide-lock-lås og greier.

Hvilken Prospex-modell vurderer du?
 
Det er Sumo. Jeg har den sorte på lenke. Anbefales på det sterkeste, kjempeklokke!