Hjelp til å finne klokke

Hei, og velkommen til TS.

Det fremgår forsåvidt at du skal kjøpe deg ny klokke, men har du i det hele tatt vurdert å kjøpe brukt?
Veldig mange her inne som kjøper (og selger) brukte klokker. Du får gjerne litt "mer for pengene", du kan flørte litt med de "store" merkene og ja, i det hele tatt...

Jeg og veldig mange andre her inne har startet klokkegalskapen med en strøken bruktklokke. Bare et tips.

Lykke til!

Det han sa!

Blir du bitt av basillen vil du før eller siden (før) ønske deg noe mer "eksotisk". Kjøper du en bruktklokke er det lettere å selge uten å tape for mye.
 
Stowa er en tysk produsent som lager flotte klokker til en fin pris. Men du må handle på nett (for å holde prisene nede).

Denne er 40mm bred uten krone, 10mm høy, har svart krokodillerem og er automatisk (du slipper å trekke den manuelt).
Prisen er €546 = 4100kr. Med norsk moms blir det: 5125,- Frakt ikke med i denne prisen.




MA-A10-poliert-mass-Boden-1.jpg
 
Stowa er en tysk produsent som lager flotte klokker til en fin pris. Men du må handle på nett (for å holde prisene nede).

Denne er 40mm bred uten krone, 10mm høy, har svart krokodillerem og er automatisk (du slipper å trekke den manuelt).
Prisen er €546 = 4100kr. Med norsk moms blir det: 5125,- Frakt ikke med i denne prisen.




MA-A10-poliert-mass-Boden-1.jpg

Mye flott fra Stowa.
 

Men Moore, da - bortsett fra Orisene så er jo alle desse kvartsur!!! mannen spør jo etter orntlig klokke?
Jeg må bare støtte de andre som anbefaler Hamilton! De har mange modeller med ETA 2892 for langt under 8000,- - faktisk kan du få to for den summen! Ellers er Cronografen som sponon viste bilde av mye for pengene!
Ta en titt her! http://www.jomashop.com/ha.html
Men Orisene som More nevner er også tradisjonsrike mekaniske ur - Oris har faktisk aldri laget et ur som ikke er mekanisk!
 
den må være:

-analog (er vel ikke snakk om noe annet her på bruket uansett:p), gjerne sånn som trekker opp seg selv (automatikk?), men må ikke være det.
...

Men Moore, da - bortsett fra Orisene så er jo alle desse kvartsur!!! mannen spør jo etter orntlig klokke?
Jeg må bare støtte de andre som anbefaler Hamilton! De har mange modeller med ETA 2892 for langt under 8000,- - faktisk kan du få to for den summen! Ellers er Cronografen som sponon viste bilde av mye for pengene!
Ta en titt her! http://www.jomashop.com/ha.html
Men Orisene som More nevner er også tradisjonsrike mekaniske ur - Oris har faktisk aldri laget et ur som ikke er mekanisk!

Nuvel......
Jeg svarer bare på oppgaven, jeg.
Trådstarter er ikke helt konsistent på automatikk ifølge ham selv...:cool:
 
Det har du jammen rett i, Moore, jeg oppfattet det bare som om det var det samme om det var manuell eller automatikk mekanisk...jeg tenkte ikke på kvarts i det hele tatt;)
 
de stowa klokkene var jo veldig fine, likte de veldig godt, men har sett litt på longines i det siste, og heller mer og mer mot longines legend diver, så målet er foreløpig å finne en brukt av den, forhåpentligvis til rundt 7-8 tusen:eek:
 
Chase Durer

Har du sett på Chanse Durer? (Www.chase-Durer.com).
Det er mye tøffe klokker der. Jeg har på min Combat Command disse dagene...
Her kan du få både quartz og automatisk for en ganske rimelig penge. God finish og passe flashy.

Jeg hadde en Fighter Command med E6B bezel, regnestav. Det var en sikker vinner i lystige lag! breitling Navitimer har tilsvarende.

Tissot er også du godt valg i din pris.

Ph
 
har ikke sett noe på chase durer nei, men er litt på de nå, likte de ikke så godt;p menmen.

skal ta å sjekke ut christopher ward også, takk for tipset:)

fant faktisk den longines klokka selv på finn, og synes den er veldig fin, men den er bare så stor, er jo 47,5 mm! men hadde den vært mindre hadde jeg kanskje gått for den.
 
Jeg hadde ikke sett hvor nær CW med sin C9 hadde lagt seg opp til IWCen. Enig i at dette er over streken.