Hjelp til å finne gammel Seikomodell

Medlem
17. okt. 2017
Innlegg
44
Sted
Jakobsli
Hei,

Jeg har nylig gått til anskaffelse av mekanisk ur og har begynt å bli litt hekta på klokker, men dette fikk meg også til å tenke på min første klokke som ung voksen, et kvartsur fra Seiko som jeg fikk i 20-årsgave for nesten 20 år siden fra min nå avdøde bestemor. Klokka ble dessverre stjålet et par år etterpå og siden har jeg ikke brukt klokke, før jeg nylig begynte å få litt interesse. Jeg finner selvsagt aldri igjen gaven fra bestemor, men jeg tenkte det hadde vært litt fint å prøve å finne et annet eksemplar av samme modell. Dessverre vet jeg nesten ingenting om den, men tenkte kanskje dette forumet kunne hjelpe litt :)

Det jeg vet sikkert om den er:
* Enkelt dressur
* Kvarts
* Blå skive
* Metalllenke
* Safirglass
* Kjøpt i slutten av 1997 eller begynnelsen av 1998.
* Ingen spesialfunksjoner som stoppeklokke eller noe slikt.

Det jeg er rimelig trygg på er:
* Datofunksjon
* Uten tall

Usikker:
* Antagelig 38mm
* Den *kan* ha vært titanium, men her er jeg usikker. Jeg hadde litt nikkelallergi på denne tida og var litt utrygg på rustfritt stål. Men jeg er virkelig ikke sikker her.

Jeg tror egentlig den ligner ganske mye på denne Grand Seikoen (men det var absolutt ingen Grand Seiko).

SBGX065_LRG.jpg
 
tror den beste løsningen blir ta et google bildesøk på "seiko quartz blue dial", og se om det dukker opp en som ligner.