Hjelp meg med min første Pam

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Trondheim
Har tittet litt på Panerai i det siste, men jeg klarer ikke å finne en som passer meg.

Jeg vil gjerne ha sandwich, sekundviser, låsen rundt kronen
og det som ødelegger alt, jeg vil kun ha børstet stål.

Finnes denne? Prisen bør helst være så lav som mulig, og kunne bli kjøpt hos AD. :)

Det høres (nesten) helt ut som en PAM 312. Bezelen er polert, men kassen er børstet. Du bør få et pent eksemplar brukt for 35-40 store, tenker jeg.

Sikkert å anse som helligbrøde, men.... hva med å kjøpe noe som oppfyller kriteriene og få den børstet i ettertid ?

Jeg har en pragmatisk holdning til slikt som dette så lenge vi snakker om ting som ikke er unike eller har en eller annen unik historie (f.eks vil det være galemathias å kjøre bilen JKF i gjennom "pimp my ride" men gjør hva du vil med en tilsvarende modell uten historikken :p).

Men det er meg og mitt skrudde syn på ting :cool:

Hmm. Pam 312 kanskje. Tror ikke den har blankpolert kasse bare "bezelringen". Ellers er det Pam 111 som passer til nesten alle kravene din, bortsett fra at den er polert..
Kommer ikke på noen andre i farten.

Du kom meg i forkjøpet, Krille:)
Matte ned en polert kasse hadde jeg aldri i verden gjort, aldri!

Du kom meg i forkjøpet, Krille:)
Matte ned en polert kasse hadde jeg aldri i verden gjort, aldri!

Kan alltids poleres opp igjen, uansett bør man vel ha i bakhodet at man kjøper noe for sin egen del; ikke for evt. videreslagsverdi?

Kommer vel ann på alt mulig rart, men synes ikke folk skal være så redde for litt custom arbeid på tingene sine, klokker også ;).

Kjøp en custom PAM 341 Egiziano - which loosely means the Big Egyptian :D

panerai-pam-341-radiomir-egiziano.jpg

http://www.famouspeoplewatches.com/wp-content/uploads/2011/02/panerai-pam-341-radiomir-egiziano.jpg

Brushed titanium. From the face to the dials, the protective device and even the clasps on the strap are made of brushed titanium. 300 pieces have been made till date. Nice :cool:

Takker for alle svar!

Jeg tror jeg bare må skaffe meg en 312, håper dette kan bli et godt forhold til en klokkeprodusent jeg aldri har prøvet før. :)

Det er hovedsaklig alle remene jeg er ute etter.:oops: