Ohoi, her la jeg meg fullstendig etter førsteinntrykket - som er det samme som resten her - men klarte heldigvis å karre meg inn på YouTube og se et par videoer av disse klokkene da jeg blei litt skremt av bildet du posta. Proporsjonene så helt elleville ut. Og jeg tenkte inne i meg selv; hva i alle dager er dette. Men da jeg så klokkene i live så skjønner jeg fullstendig fascinasjonen. Og jeg har gått fra å være en definitiv Seconde Francaise til at du jo må ha begge to!? Litt spøkefullt sagt, men de er jo vidt forskjellige selv om de deler noe av det samme dnaet. Toeggede tvillinger. Seconde Francaise med den frittflytende sekundringen og teksturen mot den samlede ringkonstruksjonen i Ecce Vesperal. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg hadde valgt. Tror kanskje en knapp på den flytende sekundringen, men jeg er jaggu ikke sikker. Får du prøvd de noe sted? Hvis ikke så er det jo, som de andre sier, å gå for magefølelsen, som stort sett alltid stemmer.
Jeg hadde nok personlig gått for Seconde Francaise i imperial green, men det er fordi jeg er på jakt etter ei klokke med grønn skive akkurat nå.