Hjelp - har jeg alt som skal følge med en radiomir?

Medlem
29. mai 2010
Sted
Bærum
Jeg trenger hjelp av en paneraikyndig, da jeg ikke er spesielt godt bevandret i denne sfæren.

Lenge har jeg ønsket meg en komplett radiomir, og fikk i helgen tilbud om en pent brukt pam183. Jeg slo til og klokken kom flyvende fra et forummedlem via posten idag.
Det fulgte med to originale remmer (samt et par ikke-oem), to bøker, chronometersertifikat, bezelbeskytter, men intet garantikort..

Det er ikke skrevet noe i bøkene (garantibok og brukerhåndbok), som forhandlernavn, kjøpsdato eller serienummer.
Er det noen som vet om det følger med et garantikort, tilsvarende et slikt omega og rolex har, for en radiomir fra 2012?
Det ser for øvrig ut til å være en o-serie ut fra det jeg kan lese av klistremerke på boks.

Her er det jeg mottok:

På nettet ser det ut til at noen luminormodeller ikke har et kortholdersertifikat, men at alle vitale data skrives i garantihåndbok. Om dette gjelder radiomir klarer jeg ikke å finne noe på, men ser av chrono24 at tilsvarende modell virker å få utstedet dette garantisertifikatet (blått):

For å være overtydelig, skulle det fulgt med garantikort :confused:
Kan for øvrig nevne at det ikke fulgte med verktøy for remskifte eller originalspennende, men det er underordnet i denne sammenheng.

Jeg trenger hjelp av en paneraikyndig, da jeg ikke er spesielt godt bevandret i denne sfæren.

Lenge har jeg ønsket meg en komplett radiomir, og fikk i helgen tilbud om en pent brukt pam183. Jeg slo til og klokken kom flyvende fra et forummedlem via posten idag.
Det fulgte med to originale remmer (samt et par ikke-oem), to bøker, chronometersertifikat, bezelbeskytter, men intet garantikort..

Det er ikke skrevet noe i bøkene (garantibok og brukerhåndbok), som forhandlernavn, kjøpsdato eller serienummer.
Er det noen som vet om det følger med et garantikort, tilsvarende et slikt omega og rolex har, for en radiomir fra 2012?
Det ser for øvrig ut til å være en o-serie ut fra det jeg kan lese av klistremerke på boks.

Her er det jeg mottok:

På nettet ser det ut til at noen luminormodeller ikke har et kortholdersertifikat, men at alle vitale data skrives i garantihåndbok. Om dette gjelder radiomir klarer jeg ikke å finne noe på, men ser av chrono24 at tilsvarende modell virker å få utstedet dette garantisertifikatet (blått):

For å være overtydelig, skulle det fulgt med garantikort :confused:
Kan for øvrig nevne at det ikke fulgte med verktøy for remskifte eller originalspennende, men det er underordnet i denne sammenheng.

Vet ikke om det blir relativt til en radiomir fra 12`, men for min 312 slår det fylt inn i den ene bookleten.

Kanskje du finner siden AD skal fylle ut hvis du blar gjennom?

Takk for svar, @crown guard.
Det er ikke noe sted i garantiboken hvor det er mulig å skrive noe. I radiomir-boken finnes det kun et sted det er mulig å skrive navn og få et stempel, men det virker likevel unaturlig å skrive slikt her:

Som får meg til å tro at det skulle vært et garantikort her.

Redigert av en moderator:
Takk for svar, @crown guard.
Det er ikke noe sted i garantiboken hvor det er mulig å skrive noe. I radiomir-boken finnes det kun et sted det er mulig å skrive navn og få et stempel, men det virker likevel unaturlig å skrive slikt her:

Som får meg til å tro at det skulle vært et garantikort her.

Da tror jeg du har rett. Er et eget sted i den ene bookletten min hvor det er hullet ut serienummer, og felt for utfylling av AD akkurat som et vanlig garantikort.

Hm...

Hva er kortet i midten av samlebildet som er på størrelse med et kredittkort?

Hva er kortet i midten av samlebildet som er på størrelse med et kredittkort?

Om du tenker på mitt bilde har jeg ikke noe slikt kort som er på størrelse med et kredittkort @Mathfjeld. Men på noen av eksempelbildene jeg la ved er det et garantisertifikat, slik man får ved kjøp av eksempelvis rolex.

Om du tenker på mitt bilde har jeg ikke noe slikt kort som er på størrelse med et kredittkort @Mathfjeld. Men på noen av eksempelbildene jeg la ved er det et garantisertifikat, slik man får ved kjøp av eksempelvis rolex.

Aha, jeg så ikke vannmerkingen på de siste bildene, trodde de også var dine.

Da antar jeg at det er det kortet du mangler. Klokken du har kjøpt kommer da sikkert fra gråmarkedet hvor disse kortene forsvinner slik at det blir litt mer jobb for Panerai og spore hvem som sender klokkene ut på det grå markedet.

Om klokken ikke lenger er under garanti har jo ikke dette noen praktisk betydning, men naturligvis feil om du er blitt forespeilet "full pakke".

På min gamle PAM 292 som jeg mener var fra 2012 fulgte det med et plast/kredittkort med forhandlers navn på, slik som på et av eksempelbildene dine. Akkurat som til Rolex og Omega.

Gratulerer med flott PAM @sjuli_123 :) Jeg kjøpte en PAM372 hos Bjerke i juli. Jeg tar mine forbehold, da hukommelsen kan svikte meg, men mener at Bjerke kun stemplet i en av bookletene. Kanskje @Tom Henriksen kan bekrefte/avkrefte?

Gratulerer med flott PAM @sjuli_123 :) Jeg kjøpte en PAM372 hos Bjerke i juli. Jeg tar mine forbehold, da hukommelsen kan svikte meg, men mener at Bjerke kun stemplet i en av bookletene. Kanskje @Tom Henriksen kan bekrefte/avkrefte?

Det er riktig, den ene bookleten er en garantibok hvor bjerke har stemplet, datert, og signert. Den andre bookleten er en "brukermanual". Det fulgte ikke med noe "kredittkort" på denne.
Tom

Takk for innspill, @Trymulf og @Tom Henriksen!
Nå skal det sies at selger faktisk fant sertifikatet (og kjøpskvittering) i dag, så da er mysteriet oppklart og jeg kan nyte min nyervervede radiomir til det fulle :)