Hjelp! Breitling Seawolf Chrono Titan, Superquartz OK??

Dette er ikke stedet å få Quartzstøtte dessverre. Men nå er det du som skal ha uret. Betyr det noe for deg at det ikke er mekanisk? Quartz er jo som nevnt over gjerne litt kjedelig med tanke på videresalg, men skal du selge det en gang? Gjør som du vil, det gjør jeg. Så lenge du kjøper et ur i titan er jeg fornøyd:p Lykke til og legg ut bilder etterpå :p

Superquartz-verket til Breitling er utrolig robust og et skikkelig kvalitets(quartz)verk.

At du blir anbefalt automatklokker her inne bør ikke få deg på andre tanker, hvis du ønsker quartzur. Tviler også på at du kommer til å tape noe mer på denne kontra en automatklokke ved et evt. videresalg. Jeg liker klokken selv, men også jeg ville kjøpt en automatklokke selv, med mindre klokken skal brukes som prosjektil i krig...

Dette er en skikkelig tøff klokke. Den har nøyaktig samme finish og kvalitetsfølelse som tilsvarende med automatikk-verk.
Som de fleste andre her inne ville jeg valgt noe med mekanisk urverk, men hvis dette ikke betyr noe for deg er det bare å handle.

Jeg har hatt flere Breitling ur med med superquartzverket og det er fantastisk nøyaktige verk. Tror forresten uret du vurderer er en chrono avenger eller en M1, avenger seawolf chronograph som Breitling lanserte i 2008 er bare produsert i stål så vidt meg bekjent mens de hadde en periode 2 utgaver av seawolf non-chrono i både stål og titan. Det er mulig jeg tar feil - det kan sikkert andre Breitlingeksperter eventuelt bekrefte eller avkrefte.

Takk for mange bra tilbakemeldinger fra godt bevandrede folk;)

Jeg er jo som sagt langt fra noen ekspert men ganske god på å google og lete.. :D Så langt jeg kan finne ut av ting ser dette ut til å være en Seawolf Chrono... Hvorfor? Bildene viser dato kl halv 5, mot kl 3 på Avenger Chrono.. Så vidt jeg kan tyde (når jeg blåser det opp) er den vanntett till 3300FT men jeg tror M1'en bare var til 1000FT. Selger sier den er av Titan, jeg har ikke sett/kjent på den men jeg antar at det er vanskelig å ta feil av...

Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Såvidt jeg vet er Avenger Seawolf Chrono m/ quartzverk i stål.
Tilsvarende modell m/ quartzverk i titan heter Chrono Avenger M1.
Chrono Avenger er i stål med automatikk-verk. Andre Seawolf modeller (stål eller titan) er ikke chronograph-verk.

For utfyllende info om Breitling:
http://www.breitlingsource.com/

TAKK UJU!!!:D

Der lærte jeg mye! Ser ut til at dere har rett. Dato kl. 3 er atomatisk urverk mens Superquartzen har dato kl halv 5 på både M1 og Seawolf Chrono. Så da er det oppklarert. Pussig da at selger påstår det er en Seawolf Chrono....:-?

Kaster meg på diskusjonen, ettersom jeg har både dykkerklokke med superquartz og noen med automatikk føler jeg at jeg har litt å bidra med.

Min quartz er en Sinn UX med superquartz. fantastisk klokke som alltid går nøyaktig. Viser tiden og ser bra ut, i tillegg er den mer solid og vanntett enn det meste annet her på sonen. En arbeidshest som jeg ville ha tatt med i krigen om nødvendig.

Det er bare det at det føles riktigere med automatikk. Vanskelig å beskrive, men når jeg har på meg en av de mekaniske har jeg følelsen av å ha et kunstverk på hånden mens den andre kun viser tiden.

Vet ikke om du ble noe klokere ?

Jeg hadde først planer om og anbefale deg og spare litt mere penger og kjøpe en
Rolex Submariner...... Neida, her er det som flere sier. Har du lyst på klokka så kjøp den.
Batteri eller ei, kjør på:cool:

Det er bare det at det føles riktigere med automatikk. Vanskelig å beskrive, men når jeg har på meg en av de mekaniske har jeg følelsen av å ha et kunstverk på hånden mens den andre kun viser tiden.

Vet ikke om du ble noe klokere ?

+1 Ja hva er det med tikkende klokker:) Men for all del du som skal ha uret:p