Hjelp! Bjerke bytter ikke Bezel på Rolex?

Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.941
Sted
Ålesund
Heihei

Var innom Bjerke for å høre om det var mulig å få byttet fra grønn til svart bezel på en submariner. Fikk da beskjed om at Rolex ikke gjør dette fordi de ikke vil oppfordre til ulovligheter! Er det noen som har fått gjort dette andre plasser? Noen som har noen forslag til hvor jeg kan få gjort dette? Kan ikke gjøre det selv :roll:

Takk!
 
"Ulovligheter?" Det er det verste vrøvlet jeg har hørt. Som jeg allerede har foreslått i en annen tråd, ring Lervik Ur og be om få kjøpt en Submariner bezel. Så bytter du selv, det er ikke vanskelig i det hele tatt.
 
Var faktisk det de sa. Er helt amøbe når deg gjelder å gjøre slike ting selv, kommer sikkert til å stripe opp og ødelegge noe, derfor jeg vil gjøre det hos urmaker. I bergen har vi bare Bjerke som autorisert Rolex nemlig, huff....
 
Ulovligheter? Ignorant og inkompetent utsagn som desverre ikke sjokkerer... som nevnt før, bytte bezel er ikke noen kunst. I værste tilfelle send klokken til noen som kan, jeg har byttet både skive, bezel, polert, Rolex hos Briljant Ur & Gull i Oslo og de gjorde en feilfri jobb (dette er noen år siden, vet ikke om de utfører samme tjenester idag). Og til en brøkdel av AD priser.
 
Jeg må iallefall få ordnet det på en eller annen måte. Liker den svarte bezel bedre enn den grønne. Sjekket ut en link Anders la ut om å skifte bezel, men må ærlig talt si at jeg foretrekker at noen fagkyndie gjør det. Tror jeg får ta meg en tur til å krangle litt :D
 
Var innom Bjerke igjen i dag. Det var helt umulig, fremdeles ulovlig, så nå er jeg desperat. Noen som har noen tips eller forslag, kan ikke bytte selv, holder til i Bergen ? :cry:
 
Har du ringt Lervik Ur?

Det er også Rolex-forhandler i Trondheim, Urmaker Jørgensen. Flere også vel, men hvilke? Husker ikke i farta.

Klokker kan sendes ...
 
Om du skaffer delene selv, kan en hvilken som helst urmaker gjøre jobben (regner med at det finnes en hel del av dem i Bergen). Du trenger altså ikke nødvendigvis å diskutere med en autorisert forhandler, som ofte kjører samme policy som Rolex' servicesenter.
 
Okey, så for eksempel en forhandler som Protid kan evt gjøre det? Har de verktøy osv til Rolex klokker da? Vet ikke om det er noe spesielt som krever for Rolex klokker ?
 
Spurte forresten de på Bjerke om jeg bare kunne få kjøpe en Bezelring siden de ikke ville montere den for meg. Men hun sjefen ville ikke når hun nå visste hva jeg skulle bruke den til, har dere hørt noe slikt ? :evil:
 
:roll: Jeg gidder ikke gjenta meg selv, men du har fått mange forslag her. Følg opp dem, så ordner det seg. Jeg ser forresten at du har den ute på Finn.no, vurderer du å selge den om du ikke får byttet?
 
Rolex forhandler har ikke lov å bytte bezel-ring til en som ikke er ment for den modellen. En urmaker som ikke er Rolexforhandler kan lett bytte bezel-ringen. Man trenger kun en lommekniv og litt maskeringsteip for å gjøre jobben.
 
Hei, ja har lagt den ut for salg. Så om jeg oppnår den prisen jeg ønsker selger jeg den nok. Synes det blir så himla mye styr for så lite :? Da kjøper jeg heller en vanlig sub :)

Så om noen er interessert er det bare å sende PM :D