Helt riktig, Hopalong. Dette er ikke den gode gamle Cal 11 med microrotor. Cal 11 er TAGs navn på sin 2892 med Dubois Depraz 2022 chrono modul.
Og det er ikke dette verket som sitter i "den nye versjonen av Monaco", det er dette verket som sitter i den nye limiterte versjonen av Monaco. Den nye Monacoen har cal 12, som vel er en 2894. Som vel er identisk med TAG Heuer cal 17, bare for å gjøre forvissingen komplett.
"Cal 12" har kronen på høyre side, mens "cal 11" har kronen på venstre side som den gamle cal 11.
Grunnen til at jeg spurte om urverket er at Tag Heuer, samtidig med Silverstone, viste et nytt chronographurverk, calibre 1887, som de hevdet var 100 % utviklet og produsert av Tag Heuer, men som de nå har innrømmet er utviklet av Seiko, satt sammen hos Tag Heuer med deler fra 21 forskjellige leverandører.
Takk for det, Anders. Kanskje det bare er jeg som er en middelaldrende surpomp, men jeg synes denslags markedsføring er over grensen for hva som er greit. Det er vel og bra at Tag Heuer blåser liv i gamle storheter, men de burde ha mer respekt for selskapets historie enn å omdøpe et ETA-verk til sitt eget mest berømte modellnavn.
Vi er vel alle middelaldrende surpomper her, uansett biologisk alder Det hadde vært streitere å ikke pakke det inn i marketing, helt enig. Spesielt når et og samme verk heter cal 17 i Grand Carrera og cal 12 i Monaco, det blir jo bare dumt.
Men så tror jeg ikke entusiastmarkedet er det viktigste for TAG Heuer. De selger på image og kjendis tie-ins, ikke manufakturverk.