Har Breitlingprisene eksplodert?

Medlem
10. aug. 2014
Sted
Sandnes
IMG_0552.PNG

Digital Beitling til APRO pris, wtf. Hva er det jeg ikke har forstått?:p:)

Edit: kjenner jeg får voldsomt lyst på en, bare fordi den er dyr:cool:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Vis vedlegg 53570

Digital Beitling til APRO pris, wtf. Hva er det jeg ikke har forstått?:p:)

Edit: kjenner jeg får voldsomt lyst på en, bare fordi den er dyr:cool:

Ikke så gale pris per mm...

Klokka du linker til er Emergency II som har vært svindyr helt fra den ble lansert for et par år siden. Den er kul, men helt krise diger. (51 mm)

Breitling har vel økt grassat, særlig inhouse-verkene. Nå ligger vel Chronomaten opp mot 90-100 lapper, mot 60-70 for noen år tilbake.

Får visst ikke kjøpt nye Emergency her hjemme mer heller, pga frekvens og nødutstyr osv. Ifølge Protid Sandvika som har forsøkt få lov til å selge en til en kunde i et halvt år, uten hell.

Får visst ikke kjøpt nye Emergency her hjemme mer heller, pga frekvens og nødutstyr osv. Ifølge Protid Sandvika som har forsøkt få lov til å selge en til en kunde i et halvt år, uten hell.

Høres rart ut, kort flytur til DK da hvis du MÅ ha den.

Det jeg har hørt, er at det kreves en godkjenning fra et eller annet myndighetsorgan. Og de er visstnok ikke så veldig samarbeidsvillige.

Kravet er at enheten (PLB) kan programmeres med en unik ID for bruker/eier. Emergency har nok ikke denne muligheten.. For oss nerder som digger gadgets er denne klokka helt konge:D

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Prisene på Breitling gikk faktisk litt ned før sommeren (ca 5%). En Chronomat med lenke koster i dag kr. 83.050,- Breitling holder høy standard på kasse, lenke, detaljarbeid og in-house urverk. 70 timer gangreserve, dato kan hurtigstilles når som helst på døgnet, 500 meter vanntett, 5 års garanti... Sammenlignet med andre merker, så er det i mine øyne ingenting å si på denne prisen. Emergency er priset til kr. 139.050,- Utfordringen med denne er at den ikke er godkjent av post- og teletilsynet og dermed ikke lovlig å selge i Norge. Breitling har jobbet med en slik godkjenning i flere år, men det virker som om de nå har gitt opp her til lands.

• Liker
Reaksjoner: RKR og Vasbotten