Hands on Blancpain X Swatch

Medlem
5. okt. 2015
Innlegg
804
Sted
nord for Sydpolen
Jada, ikke årets feteste klokkekjøp og muligens ikke et entusiastforum verdig, men her er den altså: den rykende ferske Blancpain x Swatch, versjon Indian Ocean.

Hvorfor? Hvorfor ikke…

Utrolig behagelig, lenge siden jeg har brukt en klokke man nesten ikke merker å ha på armen. Fargen er fin! Lume er ok. Skiven er tiltalende. Reimen er kul. Dykkerbezelen har altfor lite motstand. Det blir spennende å se om denne tåler å bli dykket med. Sannsynligvis ikke, men det gjenstår å se.

Jeg er en kjip klokkefyr, og ser liten grunn til å bruke «Rolex-sum» på et dykkerur som ikke er Rolex. Dermed kommer jeg i utgangspunktet aldri til å investere i en Blancpain. Men det kan jo være at akkurat denne klokken får meg på andre tanker.

Det indiske hav er mitt favoritthav gjennom mange år, og sånn sett passet det greit med denne plastbiten av en klokke.

Sannsynligvis ikke verdt prisen, men nå er den kjøpt og betalt og det er ingen vei tilbake.

IMG_3347.jpeg
 
Den ser jo litt billig ut også.
Uansett; kult å hatt en slik. Tro hvor varig den er over tid? Hvordan føles den på armen i lengden?

Når du ikke kjenner den, høres det litt skeptisk ut. Sist jeg var i den situasjonen var det en titan-klokke. Den ble solgt.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Den ser jo litt billig ut også.
Uansett; kult å hatt en slik. Tro hvor varig den er over tid? Hvordan føles den på armen i lengden?

Når du ikke kjenner den, høres det litt skeptisk ut. Sist jeg var i den situasjonen var det en titan-klokke. Den ble solgt.

8
Er litt skeptisk selv. Planen er noen uker i mellom/syd-Amerika neste måned. Tenker dette kan være en grei klokke å ha på der, så skal forsøke å avgi en slags rapport etter å ha brukt den en stund. Håpet er uansett at den fremdeles fungerer når man returnerer til Europa.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ca 250g skiller disse to. Begge er dykkere.
Ja den er lett, og virker billig pga. av det. Litt sånn verve-premie-vimenn klokke!
Om jeg hadde dykket, hadde jeg ikke brukt denne klokken. Hadde blitt Ploprof da.
Skal ha min noen uker, før jeg selger den.
Gøy og prøve, og mye oppmerksom når man strekker seg etter saltet i lunsjen.
Kul farge på din da!

9F5AFA75-F5B0-49CD-A72A-F0D25C6D2185.jpeg
 
Redigert:
IMG_5814.jpeg


Da vil jeg slå et siste slag for denne klokka. Har brukt den på 42 dykk de siste ukene. Den virker solid nok og har definitivt gjort jobben som backup for dykkecomputer. Ikke har den heller latt seg skremme av nærkontakt med både tigerhai og oksehai. Den har for så vidt ikke blitt utsatt for dypere miljø enn 37 meter.

Selv om jeg antar at de fleste med dykkerur bruker disse til det de er ment å brukes til, så kan jeg nevne at denne klokka i tillegg fungerer fint på land, også i baren etter midnatt. På reiser til utland der man muligens ser for seg at det er risiko for å bli forsøkt ranet fordi man flekser en eller annen dyr klokke, er dette et godt alternativ.
 
Vis vedlegg 353711

Da vil jeg slå et siste slag for denne klokka. Har brukt den på 42 dykk de siste ukene. Den virker solid nok og har definitivt gjort jobben som backup for dykkecomputer. Ikke har den heller latt seg skremme av nærkontakt med både tigerhai og oksehai. Den har for så vidt ikke blitt utsatt for dypere miljø enn 37 meter.

Selv om jeg antar at de fleste med dykkerur bruker disse til det de er ment å brukes til, så kan jeg nevne at denne klokka i tillegg fungerer fint på land, også i baren etter midnatt. På reiser til utland der man muligens ser for seg at det er risiko for å bli forsøkt ranet fordi man flekser en eller annen dyr klokke, er dette et godt alternativ.

42 dykk på noen uker, tigerhai, oksehai og 37 meter? Jeg trodde James Bond brukte Omega…?
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt