Handle klokke på ferie

Om forhandler ikke bruker en moms-agent (som Global Blue og tilsvarende), så får man vel hele moms-beløpet refundert. I alle fall praktiserer vi det her på jobb ved salg av dyrere varer til utførsel. Har forhandleren i Spania nevnt noe om dette?
Ja, jeg spurte om det var noen "fee" på beløpet som feks Global Blue, og da sa han nei. De overfører direkte til min konto, fra sin butikk etter de har fått kopi av stemplet papirer :)

Ja, jeg spurte om det var noen "fee" på beløpet som feks Global Blue, og da sa han nei. De overfører direkte til min konto, fra sin butikk etter de har fått kopi av stemplet papirer :)
Du kommer aldri fikk dem pengene tilbake ifra AD. Du kan ikke gå til sak mot den AD da de er i annet land. Du må gå på rødt i Norge ellers tar tollen klokken og du hamnar i retten. Du sitter igjen med å betale dobbel VAT. Få heller en bra rabatt med Lian, Jørgensen, Lervik...

• Liker
Reaksjoner: westmouth
Gjorde dette selv fra UK. Tollpapirer stemples på flyplass når du toller varen ut av landet. Deretter sendes papirene tilbake til forhandler, som så overfører VAT tilbake til deg etter noen dager. Du bør ta bilde/kopi av disse papirene og legge frem disse ved tolling inn til fedrelandet. Da slipper du å betale mva på VAT du får refundert.