Handle klokke i Spania

Medlem
18. april 2025
Sted
Rena
Hei

Den faste turen til hytta på fjellet i sommer ble nedstemt av fruen, og ferien havnet brått til Arguineguin Gran Canaria.

Hvordan ligger priser på klokker fra AD der nede? Er det noe å spare vs å handle i Norge? Fortoller selvsagt evt klokkekjøp ved retur😊

Mens vi er inne på fortolling, spaserer man da bare på "rødt" på Gardermoen, og viser klokke og kvittering, og betaler moms der og da?
(Aldri hatt noe å fortelle på vei hjem fra ferie før, så null erfaring).

Hvis noen vet om klokkebutikker i området vi skal til, kom gjerne med tips 😊

Har ikke de største summene å "blåse av", men har satt tilside 10-20K til ei god klokke i sommer 😊

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hei

Den faste turen til hytta på fjellet i sommer ble nedstemt av fruen, og ferien havnet brått til Arguineguin Gran Canaria.

Hvordan ligger priser på klokker fra AD der nede? Er det noe å spare vs å handle i Norge? Fortoller selvsagt evt klokkekjøp ved retur😊

Mens vi er inne på fortolling, spaserer man da bare på "rødt" på Gardermoen, og viser klokke og kvittering, og betaler moms der og da?

Har ikke de største summene å "blåse av", men har satt tilside 10-20K til ei god klokke i sommer 😊
Jepp, eneste gangen du kan gå på rødt uten å få bot. Men det koster…

• Liker
Reaksjoner: hotelbravo
Uansett beløp så bør man fortolle. Men jeg tror ikke det vil lønne seg å handle mtp mva ved hjemkomst. Spansk mva kan man prøve å få refundet.

• Liker
Hei

Meloneras er stedet å dra til for å besøke klokkebutikker i nærheten av Arguineguin. Ca 10-15 minutter unna. Rabatter er vanligvis mulig på de fleste merker med unntak av Rolex.

• Liker
Om du skulle gjøre et skikkelig varp, så husk at varer for inntil 6000,- kan du ta inn uten å fortolle. Taxfreekvota er ikke med i regnestykket. God tur!

• Liker
Har feriert 4 ganger i Arguineguin de siste 2,5 årene og vært jevnlig innom flere forhandlere. Noen mer seriøse enn andre. Flere er nevnt lenger opp i tråden. Kan også nevne at det er 2 stk på Mogan Mall i Puerto Rico (det litt finere senteret), en litt mindre og en litt større som bl.a. fører Breitling og Longines. Prisnivået synes jeg ble urforholdsmessig dyrt når man skal legge til mva ved innførsel i tillegg til dyr Euro. Sist jeg var der (januar) spurte jeg om en Oris Aquis Date. Med fratrukket rabatt + mva på OSL hadde totalen blitt totalen ca. 33-34.000,-. Mens jeg stod i butikken sjekket jeg priser hjemme og kunne jeg kjøpe den for ca. 32.000,-. Junior på 14 har dog handlet ur i rimeligere prisklasse og spart endel da han har handlet for under 6.000,- og spart momsen.